שירות הביון הגרמני (BND) ריגל לכאורה אחר ממשלת ישראל, כך פרסם השבוע השבועון הגרמני המשפיע "דר שפיגל". לפי הדיווח, הסוכנות הגרמנית אספה מידע מתוך משרד ראש הממשלה. ב"דר שפיגל" לא נחשפו היעדים הספציפיים של פעילות הריגול. 

לפי העיתון הגרמני, ה-BND, ריגל גם אחרי משרדי הפנים של אוסטריה ובלגיה, כמו גם אחרי משרד ההגנה הבריטי. המדינה ריגלה גם לכאורה אחרי מחלקת המדינה האמריקאית, כמו גם במחלקות ספציפיות בתוך נאס"א ובחיל האוויר האמריקאי. 
זו לא הפעם הראשונה בשנים האחרונות בה גוף המודיעין הגרמני מבצע פעולות ריגול נגד בנות ברית שלו. ב-2014 נחשף כי שירות הביון הגרמני צותת לטלפונים של אנשי הממשל האמריקאים, ג'ון קרי והילרי קלינטון. 

 

מעקב אחר מל"טים

בינואר נחשף כי ארצות הברית ובריטניה הפעילו תכנית מודיעינית רחבת היקף במטרה לפרוץ ולעקוב אחרי פעולות המל"טים בשמי המזרח התיכון, בדגש על מל"טים ישראליים. על פי הדיווח, שהוכן בשיתוף פעולה של אתר "אינטספקט" עם "דר שפיגל", התכנית שכונתה "אנארכיסט", החלה ב-1998 והצליחה לאסוף מידע על יכולות המל"טים הישראליים ועל פעולותיהם ברחבי המזרח התיכון. כמו כן דווח כי בתכנית בוצעו מעקבים אחרי מל"טים מייצור איראני, של החיזבאללה ושל צבא סוריה.

מל"ט ישראלי. צילום: רויטרס
מל"ט ישראלי. צילום: רויטרס