האם התקיפות האוויריות של ארצות הברית משיגות את המטרה? אם שואלים בכירים בממשל האמריקאי, המצב רק משתפר. דאעש מתמודד עם מצוקה כלכלית חסרת תקדים, כך לפי בכירים בממשל האמריקאי שצוטטו בעיתון המשפיע "וושינגטון פוסט", בדיווח נרחב שהתפרסם אתמול. לטענתם של הבכירים, לאחר חודשים של מתקפות אוויריות על מתקני נפט ועל מוסדות פיננסיים במדינה האסלאמית, הנזק המצטבר מתחיל להביא לתוצאות של ממש. 

לראשונה, גופי הביטחון מציגים ראיות ברורות לכך שדאעש מתקשה לשלם ללוחמים ואף להוציא לפועל מבצעים. הקושי אף גורם למתיחות גוברת בצמרת הארגון, שם מאשימים בכירים זה את זה בשחיתות, בניהול לוקה ואף בגנבה. לפי הדיווח, ישנן יחידות של הארגון שלא קיבלו משכורת כבר חודשים ואזרחים ואנשי עסקים בשטחי המדינה האסלאמית מתלוננים על מסים הולכים וגדלים. 
לפי המקורות, תפוקת הנפט של דאעש קטנה כבר בשליש כתוצאה מהתקיפות החוזרות, והרווחים צנחו בחצי. לפי דובר של צבא ארצות הברית בבגדד, אלוף משנה סטיב ווארן, תקיפות אוויריות של הקואליציה השמידו שטרות של דאעש בשווי עשרות מיליוני דולרים: "לראשונה, אנחנו שומעים טון אופטימי", אמר דניאל גלאסר, עוזר שר האוצר האמריקאי לענייני מימון טרור. "אני באמת חושב שיש לנו השפעה משמעותית. למרות זאת, הם עדיין עושים הרבה כסף, ויש לנו עוד דרך ארוכה".  

בתוך כך, דובר של הקואליציה נגד דאעש הודיע כי יאסים חדיג'ה, מומחה טילים בארגון, נהרג היום (ראשון) בתקיפת כלי טיס בלתי מאויש. חדיג'ה היה אחראי ככל הנראה על הפגזה בחודש שעבר נגד חיילים אמריקאיים בעיראק, בה נהרג לוחם מארינס. האמריקאים מכוונים את התקיפות שלהם כנגד ראשי הארגון, גם אלה הכלכליים מתוכו. רק בחודש שעבר הודיעה ארה"ב כי חיסלה בתקיפה את שר האוצר של דאעש, חאג'י אימאן. 

תקיפות אוויריות של הקואליציה נגד דאעש
ההישגים בפגיעה במערכת הנפט של דאעש מצטרפים להישגים הטריטוריאליים האחרונים ומעצימים אפילו יותר את האופטימיות בארצות הברית. לפי הממשל האמריקאי, הקבוצה הקיצונית איבדה במהלך השנה כ-40 אחוזים משטחה בתבוסות צבאיות. "הדחיפה המוצלחת של דאעש חזרה מהשטח בו הארגון שולט היא עצומה", אמר מת'יו לוויט, מומחה למימון טרור שעבר בעבר במשרד האוצר וב-FBI. 


תקיפות אוויריות של הקואליציה בהובלת ארצות הברית נגד דאעש: