פעילי ה-BDS השחיתו ותלשו הבוקר (ראשון) שלטים שהוצבו במטרו הפריזאי המזמינים למיצג הדלתות של ישראל (Open a Door to Israel), המתקיים במוזיאון היוקרתי ה"לובר". מדובר במיצג המשותף למשרד לנושאים אסטרטגיים ולמשרד החוץ, המציג לעולם את ישראל כמדינה טכנולוגית, חדשנית, בעלת תרבות והיסטוריה עשירה. המיצג גרף הצלחה רבה ברומא, וורשה ופריז. 



השר ארדן: "אמשיך לדאוג שהאמת על ישראל תישמע, באמצעות תערוכות כמו "מיצג הדלתות" ועוד. במקביל, נדאג שפניהם האמיתיות של פעילים קיצוניים מה-BDS יחשפו, ושהם ישלמו מחיר על מעשיהם". משרד החוץ פועל בשעה זו מול הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, לרבות גורמי אכיפת החוק על מנת למצות את הדין עם העבריינים ובמקביל פועל להחזרת הכרזות למקומן.



“מדינת אפרטהייד”

לפני כחודשיים עלתה פעילות תנועת החרם נגד ישראל, BDS, לכתורות בהקשר דומה עם פתיחת “שבוע האפרטהייד הישראלי” בבריטניה, שבמסגרתו נתלו כרזות הקוראות להחרים את ישראל בכ־500 רכבות תחתיות. הקמפיין האנטי־ישראלי הופנה לא רק נגד ישראל עצמה, אלא גם נגד הממשלה וכלי התקשורת בבריטניה, שלפי הכרזות תומכים בכיבוש ופועלים נגד הפלסטינים. בין היתר, הכרזות כללו ססמאות כגון “מדינת אפרטהייד”, “משפט שדה” ו”רצח”.



"פניתי לראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון, שהוא ידיד גדול של ישראל, והסברתי לו שמדינת ישראל לא תסבול את הדברים האלה ואנחנו מבקשים ממנו להתערב", אמר ח"כ יאיר לפיד לאחר הפרסום על הכרזות. מאוחר יותר הודיע גם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הנחה את מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד לדרוש הסרה מידית של המודעות.



באחת מהכרזות שנתלו אז נטען כי נשק בריטי משמש לטבח בפלסטינים במהלך מבצע צוק איתן, בכרזה נוספת נאמר שרשת ה-BBC מוטה כלפי ישראל, זאת בניגוד לטענה של ישראל כי הרשת מוטה דווקא לטובת הפלסטינים בחלק מדיווחיה. כרזה שלישית מכוונת נגד חברת G4S, שמפעילה בתי כלא בגדה המערבית. הכרזות מאשימות את החברה שהיא מבטיחה את האפרטהייד הישראלי ועושה כל מה שאפשר על מנת לגרוף רווחים.