האם המנהיג הסורי המסתורי של ג'בהת א-נוסרה נחשף? תמונתו של אבו מוחמד א-ג'ולאני, מנהיג הארגון המזוהה עם אל-קאעידה, פורסמה בשבת לראשונה ברשת חברתית המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית", דאעש – ארגון שנלחם בא-נוסרה. על פי הפרסום, שמו האמיתי של המנהיג המסתורי של הארגון, הוא אחמד חוסיין עלי א-שרע, משפחה שמוצאה מרמת הגולן, ומכאן כינויו א-ג'ולאני.



פעילים שראו את התמונה מסרו, כי התמונה נלקחה בתקופה בה לחם א-ג'ולאני בשורות דאעש בעיראק, לפני שנשלח על ידי הארגון לסוריה.



בחשבון "טלגרם" המכונה "ערוץ יהודי הג'יהאד" (שם גינוי של ארגונים אסלאמיסטים המתנגדים לדאעש-י"ע), המזוהה עם דאעש, פורסמו פרטים שלא היו ידועים עד כה על דמותו של מנהיג הארגון.



על פי הפרסום, א-ג'ולאני נולד בסעודיה למשפחה בעלת שורשים ברמת הגולן, אך גדל בדמשק בירת סוריה. הוא למד שנה אחת במכללה לתקשורת באוניברסיטת דמשק, ולאחר מכן נסע לעיראק על מנת להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית בעיראק", שהפך בהמשך לדאעש. שלושה חודשים לאחר מכן הוא נעצר, אך שוחרר לאחר פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה במרץ 2011.



דאעש טוענים, כי מי שעומד לצדו של ג'ולאני הוא אחמד זכור – אחד ממנהיגי ג'בהת א-נוסרה - שהסית את מורדי א-רקה להילחם נגד ארגון המדינה האסלאמית.



יש לציין, כי אתרי חדשות טענו בעבר כי א-ג'ולאני הוא אוסאמה אל-עבסי אל-וואחדי, שנולד ב-1981 בעיירה א-שחיל שבפרברי דיר א-זור, למשפחה ששורשיה במחוז אידליב ועברה אל האזור. עוד נאמר, כי הוא למד בפקולטה לרפואה באוניברסיטת דמשק למשך שנתיים, ואז עבר לעיראק לאחר הפלישה האמריקאית. משם הוא הגיע ללבנון ושב לסוריה, שם נעצר ונכלא עד 2008.



מנהיג הארגון המזוהה עם אל-קאעידה ממעט להתראיין, וכאשר הוא עושה זאת הוא מקפיד להסתיר את פניו מאחורי גלימה רחבה. במאי 2015 התראיין א-ג'ולאני לכתב רשת "אל-ג'זירה", העיתונאי אחמד מנסור שפנה אליו בכינוי דוקטור, והצהיר שארגונו מתמקד בלחימה בשלטון אסד, ונמנע מלתקוף מטרות מערביות. "קיבלנו הוראות לא להשתמש בסוריה כבסיס למתקפות על המערב, כדי לא לשבש את הקרבות המתרחשים כעת", הדגיש. "אולי אל-קאעידה מבצע מתקפות כאלו, אך לא מסוריה".



חמושי הארגון פועלים באזור רמת הגולן בסמוך לגבול עם לבנון, ובאזור חלב שבצפון סוריה. ג'בת א-נוסרה לא נכלל בהפסקת האש בסוריה, יחד עם דאעש, מאחר ושניהם מסונפים ארגוני טרור.