חברת הענק ההודית רילאינס ההודית בבעלות אניל אמבני וחברת רפאל חתמו היום (שני) על הסכם שיתוף פעולה לייצור, פיתוח ואספקת מערכות הגנה אווירית, טילי אוויר אוויר ובלוני תצפית גדולים עבור השוק המקומי. בטקס שנערך בתערוכה המתקיימת בגואה, במעמד שגריר ישראל בהודו דני כרמון, ומנכ"ל החברה יואב הר-אבן , נחתם הסכם שיתוף הפעולה למימוש פרוייקטים מקומיים של משרד ההגנה ההודי בהיקף של כ- 10 מיליארד דולר.



חברת רילאינס ההודית נחשבת לאחת מחמשת חברות האחזקה וההשקעה הגדולות בהודו עם נכסים בהיקף של למעלה מ-15 מיליארד דולר והיא עוסקת בתשתיות, תקשורת אנרגיה. רפאל מתמודדת כיום בהודו במספר פרויקטים ובהם פרויקטים של הגנה אווירית גדולים, בלוני תצפית גדולים ונוספים כאשר כחלק ממדיניות הממשל ההודי נדרשת גם העברת ידע ויכולת לייצור מקומי.

מנכ"ל רפאל, יואב הר אבן, אמר כי השותפות עם חברת רילאינס מצטרפת לשותפויות מקומיות נוספות וחשובות שהקמנו כחלק מהאסטרטגיה העולמית שלנו לשיתופי פעולה בכלל ובהודו בפרט. שיתופי פעולה אלו יסייעו לנו לתת למשרד ההגנה ההודי את הערך המוסף הנדרש לו בבואו להתמודד עם היעדים והאתגרים הניצבים בפניו.

חברת רפאל מערכות לחימה הציגה מגוון רחב של יכולות ומוצרים בתערוכת דפאקספו בהודו. חלק מהמערכות יוצגו בביתני חברות הנמצאות בשיתוף פעולה עם רפא"ל, כחלק מהרחבת הפעילות של רפא"ל עם חברות מקומיות מובילות. במסגרת התערוכה יוצגו מערכות לחימה והגנה הנותנות מענה לאיומים ולאתגרים בים, באוויר וביבשה.

בתחום היבשתי יוצגו, בין היתר, מערכת "מעיל רוח" - מערכת הגנה אקטיבית מבצעית וראשונה מסוגה בעולם המותקנת על טנקי המרכבה סימן-4 שלאחרונה הותקנה גם על הנמ"ר (נגמ"ש המרכבה), עמדות נשק נשלטות מרחוק ומערכות תקשורת מתקדמות.  בתחום הימי יוצגו עמדות נשק נשלטות מרחוק, סירת ה"פרוטקטור" - כלי-שיט לא מאויש, היחיד הנמצא בשימוש מבצעי בחיל הים הישראלי ובחילות ים נוספים בעולם, כמו גם מערכת כיפת ברזל ימית ומערכות אלקטרואופטיות מתקדמות.
C-Dome של רפא"ל. צילום: רפא"ל
C-Dome של רפא"ל. צילום: רפא"ל