"מל"ט מתאבד" ישראלי נראה בקרבות בין אזרבייג'ן לבין ארמניה בחבל המריבה נגורנו-קראבך, כך דיווח אמש הוושינגטון פוסט. בסרטון שהועלה ליוטיוב נראה מה שנראה כמו מל"ט מדגם הארופ תוצרת התעשייה האווירית טס מעל לחבל שנכבש על ידי ארמניה במלחמה שהסתיימה ב-1994. 



למרות שאין על כך אישור רשמי, בין ישראל לאזרבייג'ן יש ככל הנראה שיתוף פעולה ביטחוני הדוק. על פי דיווחים זרים, ישראל מכרה את מל"ט להודו ולאזרבייג'ן. 

מל"ט דומה להארופ הישראלי בחבל נגורנו-קראבך


על פי הדיווח בעיתון האמריקאי, המל"ט מיועד לפגוע במטרות באמצעות התרסקות עליהם. ההערכה שמדובר במל"ט הישראלי נשענת על הצורה הייחודית של הכנפיים והחרטום. 



עוד דווח, כי המל"ט פגע באוטובוס מלא ב"מתנדבים ארמנים, והרג שבעה בני אדם מאז שפרצו הקרבות לפני מספר ימים בעקבות הפרת הפסקת האש השבירה, כשכל אחד מהצדדים טוען כי השני הוא האשם. צבא נגורנו-קראבך גם אמר כי כוחות הנ.מ. הארמניים הפילו מסוק אזרי, אולם הדיווח הוכחש על ידי באקו.



בעולם הגיבו בדאגה לידיעות על חידוש הלחימה בדרום הקווקז. כלי התקשורת ברוסיה מסרו כי שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, ומזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, הביאו "דאגה רצינית" בעקבות חידוש הלחימה בין האזרים לכוחות הבדלנים הארמנים בחבל נגורנו-קרבאך. השניים קראו ליישוב מהיר של הסכסוך ולהגעה לפתרון של שלום למחלוקת.  



הסכסוך בחבל נגורנו - קרבאך החל בתחילת שנות התשעים, לאחר התפרקות שליטת ברית המועצות בארמניה ובאזרבייג'ן. המלחמה, שהסתיימה בשנת 94, הביאה לגירושם של עשרות אלפי אזרחים אזרים ולהקמתה של רפובליקה בדלנית ארמנית בחבל הארץ. האו"ם סרב להכיר בשליטה הארמנית בחבל הארץ וניסיונות להסדרת הסכסוך נמשכים זה מספר שנים ללא תוצאות ממשיות.