יומיים בלבד לאחר שנלכד "המחבל במעיל הלבן" מהפיגוע בשדה התעופה בבריסל בחודש שעבר, מתברר כי התוכנית המקורית של המחבלים הייתה לבצע פיגוע התאבדות נוסף בפריז, אולם "הם הופתעו מהמהירות שבה מתקדמת חקירת הפיגועים בפריז והחליטו לבצע את הפיגוע בבריסל".
 
לדברי משרד התובע הכללי בבלגיה, מהחקירה עולה כי בעקבות הפשיטה על הבית ברובע פורסט בבריסל, שבמהלכה נעצר אחד ממתכנני הפיגועים בבריסל, סלאח עבד א־סלאם, החליטו יתר חברי החוליה לבצע את הפיגוע במהירות האפשרית וקרוב ככל האפשר למקום מגוריהם לפני שייחשפו על ידי כוחות הביטחון הבלגיים. 
 
במקביל, על פי הדיווחים, מוחמד אבריני, "המחבל במעיל הלבן" שנלכד ביום שישי אחרי מצוד ארוך, היה חבר ילדות של האחים סלאח וברהים עבד א־סלאם, שהשתתפו בפיגועים בצרפת. בימים האחרונים פורסם כי לפחות אחד מהמחבלים המתאבדים עבד בעבר כמנקה במשרדי האיחוד האירופי בבירת בלגיה. 
 

למרות גל המעצרים האחרון, הרשויות בבלגיה עדיין לא שוללות את האפשרות כי תאי טרור נוספים עדיין קיימים בבלגיה ומתכננים פיגועי טרור נוספים בקרוב. "ייתכן כי עדיין יש תאי טרור שפעילים על אדמת בלגיה" אמר שר הפנים הבלגי ז'אן ז'מבון לכלי התקשורת במדינה. 
 
רשות התחבורה הבלגית הודיעה כי היום צפויות להיפתח 12 תחנות מטרו שהיו סגורות לאחר הפיגועים שגבו את חייהם של 32 בני אדם. עם זאת, 18 תחנות יישארו עדיין סגורות עד להודעה חדשה.