עיתון "אל-אהראם" פרסם הבוקר (שני), כי מצרים וישראל ניהלו לאחרונה מגעים בעניין ההתפתחות בשרטוט הגבולות הימיים בין מצרים לסעודיה במפרץ עקבה, אשר סוכמו בסוף השבוע האחרון בביקורו ההיסטורי של מלך סעודיה סלמאן.

על פי העיתון, שלטונות מצרים עדכנו את ישראל בכל ההתפתחויות הקשורות בשרטוט הגבולות, שכוללים את העברת השליטה על האיים סנפיר וטיראן לסעודיה וההשפעות שעשויות להיות לכך על הסכם השלום בין ישראל למצרים מ-1979.

עוד דווח, כי המצרים אף עדכנו את ישראל בהבנות בין שר ההגנה הסעודי וסגן יורש העצר, בנו של המלך מוחמד בן סלמאן, לראש ממשלת מצרים, שריף איסמעיל, שחתמו על ההסכם, בהן הובהר כי במידה והפרלמנט יאשר את ההסכם על פי החוקה, תהיה ריאד מחוייבת לכבד את כל המחויבויות של קהיר במסגרת הסכם השלום עם ישראל, כולל נוכחות הכוחות הבינלאומיים באיים סנפיר וטיראן וחופש תנועה ימית במפרץ עקבה.

הפרשן הפוליטי של העיתון המצרי הממסדי הדגיש בדיווח, כי אם ישראל תסכים לשרטוט הגבול הימי בין מצרים לסעודיה, אז על ממשלת ישראל לאשר מחדש את השינוי בכנסת. בדיווח נאמר, כי ישראל לא הביעה שום התנגדות להעברת טיראן וסנפיר לסעודים, ואף ביקשה שהדבר ייעשה בצורה חוקית.

יש לציין, כי החזרת שני האיים לסעודים, גרמה לסערה ברשתות החברתיות במצרים, כולל האשטאג "#מצרים אינה למכירה".