נשיא ארה"ב ברק אובמה העניק אמש (שני) ראיון נרחב לרשת פוקס, שבו סיכם את שמונה השנים שלו בבית הלבן. בראיון התייחס אובמה למגוון רחב של נושאים: פרשת הדואר האלקטרוני של הילרי קלינטון, המלחמה בטרור והמועמדים לרשת אותו. הנשיא הודה כי הטעות הגדולה ביותר שלו הייתה המשבר בלוב. "התפקיד הראשון שלי הוא להגן על אזרחי ארה"ב", אמר אובמה בראיון שהוקלט באוניברסיטה למשפטים בשיקגו, שם לימד במשך שנים. "העדיפות העליונה שלי כעת היא להביס את דאע"ש. אני האיש שמתקשר למשפחות, נפגש איתן, מחבק אותן או מנסה לנחם אמא, אב, בעל או ילד לאחר מתקפת טרור".



הנשיא האמריקאי התייחס למתקפות הטרור האחרונות באירופה ואמר כי "דעתי העקבית היא כי מתקפות הטרור נועדו לזרוע פחד ולגרום לחברה לשנות את עצמה. מה שניסיתי לעשות הוא לומר להם "אתם לא יכולים לשנות אותנו. אתם יכולים להרוג כמה מאיתנו, אבל אנחנו נצוד אתכם". אובמה התייחס גם להצעתו של דונלד טראמפ למנוע כניסתם של מוסלמים לארה"ב. "אני לא חושב שזו גישה טובה כדי לנצח את הטרור", אמר.



כאשר ניסה המראיין כריס וואלאס להקשות על אובמה ואמר לו ש"אחרי שראשו של ג'יימס פולי, העיתונאי האמריקאי, נערף בסוריה בשנת 2014, יצאת לשחק גולף. אחרי המתקפה בפריז אמרת שזה היה כישלון". הנשיא אמר כי "גם כאשר אנו מתאבלים עם הידידים הצרפתים שלנו, אסור לנו לעצום עיניים מההתקדמות שנעשתה בנושא המלחמה בטרור". אובמה גם הביע תמיכה בפיקוח על מכירת נשק, כפי שהתבטא לאחר הפיגוע בסן ברנרדינו. "כרגע אנשים שברשימת איסור הטיסות יכולים לרכוש נשק. זה מטורף", אמר.



כאשר נשאל מה היתה הטעות הגדולה ביותר שלו במהלך שמונה שנות כהונתו, ענה אובמה כי חוסר התכנון לשלטון החדש שיבוא במקומות של מועמר קדאפי בלוב לאחר מתקפת נאט"ו בראשות ארה"ב בשנת 2011. "כנראה הכישלון להתכונן ליום שאחרי קדאפי, עם זאת, אני עדיין סבור שההתערבות בלוב הייתה נכונה", אמר אובמה.



הנשיא גם התייחס לכך כי בניגוד לתחזיות המוקדמות, מצליחים טראמפ וברני סנדרס להפתיע במירוץ צמוד מול היריבים שלהם בבחירות המקדימות. כאשר נשאל האם הוא חש אחראי לכך שחלק מתושבי ארה"ב מצביעים מתוך כעס, אמר אובמה כי "אין ספק כי אני חש מתוסכל. אנו עדיין מזועזעים ממה שהתרחש בשנים 2007־2008. אנשים איבדו את בתיהם, עבודתם, חסכונותיהם, והם עדיין לא מבינים מה קרה והאם המערכת תוקנה בצורה שאפשר להאמין בה כעת".   


אובמה אמר כי הממשל אינו מעורב בחקירת פרשת הדואר האלקטרוני של קלינטון והחוקרים נהנים מעצמאות מלאה. "אני מתחייב כי אין השפעה פוליטית בחקירה המתקיימת על ידי משרד המשפטים. אין אף אדם מעל לחוק", אמר. עם זאת, אובמה העביר ביקורת על קלינטון וטען כי ההחלטה שלה להשתמש בדואר הפרטי לתכתובות מסווגות היתה טעות. "הייתה חוסר זהירות בניהול המיילים שלה, והיא מבינה זאת", אמר אובמה.