מנהיגים בכל רחבי העולם מתפארים בהישגים האחרונים של הקואליציה כנגד המדינה האסלאמית, ונדמה כי בשבועות האחרונים יש שינוי מגמה במאבק נגד הארגון הרצחני. אך למרות זאת, כעת מנסה הארגון להשיג שליטה בנקודות אסטרטגיות חדשות, ורשם הצלחה גדולה כאשר הצליח להשתלט על מחנה הפליטים הגדול ביותר בסוריה, אל ירמוכ, אשר כעת נמצא בשליטה של כ-80 אחוזים מהשטח, כך דווח ברשת אל-מיאדין. ההשתלטות של דאעש על המחנה החלה בשבוע שעבר, אך כעת מדובר בשליטה מסיבית, עם חשש לגורל הפלסטינים הנמצאים במקום.



מדובר במחנה פליטים אשר נחשב לאחד שסובל מתנאים קשים, וכעת נדמה כי מצבם עומד להיות אף יותר גרוע. דאעש לא עצר בזאת, והקיף את המחנה ואת המורדים האחרים שנמצאים במחנה, כשהם מציעים להם להיכנע ולהצטרף אל הכוחות הלוחמים. בינתיים, שר ההגנה הרוסי הודיע כי בקרוב מתוכננת מתקפה אווירית מסיבית באזור, על מנת לנתק את הדרך בין אלפו לדמשק. ההתנגשויות ממשיכות כשהארגון רושם נצחונות בינתיים באזור על צבא האסלאם וקרא להם להיכנע. כמו כן, דווח כי דאעש הצליח לרשום ניצחונות גם בערים יאלדה ובאביליה. 

על פי הדיווח, אנשי דאעש, שהחלו במתקפה בשבוע שעבר, הצליחו לגרום למנוסה של אנשי ג'בהת אל נוסרה, ששלטו על המחנה עד עתה. כעת ישנו חשש גדול מאוד לחיי הפליטים שנמצאים במקום, בעיקר אלו שנחשבים לכופרים על ידי הארגון. מדובר בפעילות מתגברת של הארגון, שהחליט לנסות ולקבוע הישג דרומית לעיר הבירה דמשק. דאעש עדיין שולט על שטחים נרחבים בעיראק (כמעט שליש מהמדינה, בעיקר בשטחה המדברי), ועוד נקודות לא מבוטלות בסוריה.

המחנה עצמו נחשב לנקודה אסטרטגית ומורלית עבור מי ששולט עליו. בחלקים מסוימים מאז תחילת המלחמה הוא נשלט על ידי כוחותיו של בשאר אסד, ולאחריו נשלט גם על ידי המורדים, שבעצם הפכו לשליטים המועדפים, כיוון שנחשבים ככאלה שנותנים חופש פעולה קצת יותר גדול לאזרחים. במחנה, ששייך בעקרון לארגון אש"ף, חיים כיום כ-20 אלף איש. המצב ההומניטרי במקום נחשב לקשה מאוד, והרבה מאוד מהם סובלים מתת תזונה וזיהומים.