בית הדין לערעורים ברומניה הורה היום (שלישי) על קיצור תקופת מעצרם של שני הישראלים, עובדי חברת המודיעין האזרחי "בלאק קיוב", רון ויינר ודוד גקלוביץ', שהם סוכני מוסד לשעבר החשודים בריגול אחר ראש הרשות למאבק בשחיתות (DNA), לאורה קודרוטה קובשי.
השניים ניסו לערער על הארכת המעצר ודרשו את שחרורם המיידי. במקום צו המעצר הראשוני שהוצא ל-30 ימים, בית הדין קיצר את עונשם, והם צפויים להשתחרר ב-22 באפריל, בכפוף להתקדמות בחקירתם. 
האמהות של שני העצורים הישראלים ובני משפחה נוספים הגיעו לדיון בבית המשפט, על מנת להביע תמיכה בהם. בתקשורת ברומניה דיווחו כי אחת מהן פרצה בבכי כשראתה את בנה על ספסל הנאשמים.

ארבעה אזרחים ישראלים נעצרו בימים האחרונים ברומניה בחשד לריגול נגד תובעת במחלק השחיתות המקומי במשטרה, כך דיווח צוות העיתונות החוקרת הרומני Rise Project. שניים מהם, רון ויינר ודוד גצ'לוביץ', הם עובדים של חברת המודיעין העסקי הישראלית בלאק קיוב, שלדברי החברה נמצאו שם כדי לחקור פרשיית שחיתות. ראש המוסד לשעבר מאיר דגן ז"ל שימש כנשיא של כבוד של החברה. לפי הדיווחים ברומניה, מעורבים בפרשה גם דן זורלא ואבי יאנוס, מייסדי החברה. אולם, השניים נמצאים בישראל ולדברי בלאק קיוב אינם מעורבים בחקירה ברומניה.
על פי החשדות, החשודים הישראלים עסקו בפעילות מאורגנת של הטרדה והתקפות סייבר על לורה קודרוטה קובצ'י, תובעת במחלק השחיתות ברומניה, בניסיון לערער את הלגיטימציה שלה. לפי הדיווח, פרצו ויינר וגצ'לוביץ' לחשבונות אי-מייל של מקורבים לקובצ'י. החקירה נמצאת בשלב ראשוני, והחוקרים מנסים להבין מי שכר את שירותי בלאק קיוב נגד קובצ'י, כך מסר התובע הראשי במחלקה למלחמה בפשע מאורגן וטרור ל"רייז פרוג'קט".

על פי החשדות המיוחסים להם, קבוצת עובדים של חברת בלאק קיוב הטרידו את התובעת על ידי שיחות טלפון מרובות ואיומים, התקפות מייל ופריצה לחשבונות אי-מייל, פעילות שלוותה בהפרת הזכות לסודיות על תכתובות ברשת. השניים, ויינר וגצ'לוביץ', נעצרו כבר בעבר ברומניה. עוד דווח כי ויינר היה בעל המחשב שבו בוצעו המעשים הלא חוקיים לכאורה, ואילו גצ'לוביץ' הוא החשוד שבא במגע עם עמיתים ואנשי משפחה של קובצ'י.

מבלאק קיוב נמסר בתגובה: "בלאק קיוב היא קבוצת עילית בינלאומית המונה למעלה ממאה עובדים של יוצאי קהילת המודיעין הישראלי אשר פועלת במקומות רבים בעולם ומלווה בייעוץ משפטי מקצועי בכל מדינה בה היא פועלת. בשבועות האחרונים ביצעה החברה פרויקט עבור גורמי ממשל ברומניה לאיסוף ראיות המעידות על שחיתות חמורה במערכת הממשל הרומנית. במסגרת הפרויקט, שניים מעובדי החברה, שהגיעו להישגים משמעותיים, נעצרו. העובדים פעלו בהתאם לדין המקומי וכי החשדות הנטענות נגדם הנן שקר וכזב. אנו סמוכים ובטוחים שהאמת תתברר כבר בימים הקרובים והשניים ישוחררו חזרה לביתם".