נכשל ניסיון של קוריאה הצפונית לשגר טיל לטווח בינוני, כך טוען הבוקר (שישי) צבא קוריאה הדרומית. על פי הדיווחים בסיאול, מדובר בטיל מסוג מוסודן, אולם לא נאמר איזה חלק ממנו נבחן. 

השיגור נעשה ביום הולדתו של מייסד קוריאה הצפונית קים איל סונג. "אם הדיווחים נכונים, והשיגור אכן נכשל, זאת תהיה אכזבה גדולה מאד למשטר בפיונגיאנג משום שהוא קרה בחג הכי חשוב בשנה", אמר כתב רשת CNN בפיונגיאנג. 
גורם במערכת הביטחונית האמריקאית אמר ארצות הברית עקבה אחרי השיגור וכי "אין ראיות שהטיל הצליח לעוף". גורן במחלקת המדינה אמר כי "ראינו את הדיווחים, אנחנו עוקבים בזהירות אחר המצב".

השיגור הכושל בא לאחר מספר ניסויים בטילים בליסטיים בחודשים האחרונים. בסוף החודש שעבר שיגרה פיונגיאנג טיל לטווח קצר לכיוון הים מחופה המזרחי. הטיל נורה מקוריאה הצפונית ושוגר מזרחית כ-200 ק"מ עד שנחת על הקרקע. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און הורה על ביצוע כמה שיגורים של טילים קצרי-טווח בשבועות האחרונים, במה שתיארו בטלוויזיה הממלכתית כתגובה לסנקציות שכפה האו"ם על המדינה המבודדת בשל הניסוי הגרעיני הרביעי שלה, שאירע בינואר האחרון. 

קוריאה הצפונית ביצעה בחודשים האחרונים מספר ניסויים בפצצת מימן ובשיגור טילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים. בעקבות זאת לפני כשבועיים הוציא נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, צו מנהלי להטלת סנקציות חדשות ונוקשות על קוריאה הצפונית. "פעולות אלה עולות בקנה אחד עם המחויבות שלנו להפעיל לחץ על השלטון בקוריאה הצפונית", אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט. "ארצות הברית והקהילה הבינלאומית לא תקבל את הפעילויות בתחום הגרעין והטילים הבליסטיים ונמשיך להטיל מגבלות על קוריאה הצפונית, עד שתעמוד בהתחייבויות הבינלאומיות שלה", הוסיף דובר הבית הלבן.