רעידת אדמה בעוצמה של 7.3 פגעה הלילה (בין שישי לשבת) באי הדרומי קיושו שביפן. על פי מקורות מקומיים לפחות 11 בני אדם מצאו את מותם ברעש הכבד ועוד רבים נפצעו.  על פי כלי התקשורת המקומיים מבנים באזור הרעש קרסו, דלקות רבות פרצו ואזורי םשלמים נותרו ללא אספקת חשמל.  תושבים המתגוררים בסמוך לסכרים נתבקשו לפנות את בתיהם במהירות מחשש לקריסה במערכת הסכרים. בתחילה פרסמו הרשויות אזהרת צונאמי אך זו בוטלה לפי שעה. כמו כן לא נמסר על כל אות מצוקה מתחנות הכוח הגרעיניות בסביבה. 

שריפה פרצה בבניין דירו בעיר יאצושירו ודווח כי יש לכודים בבניין. בעיירה משיקי מספר דיירים נלכדו בבית אבות שחלק מהגג שלו קרס. סוכנו תהידיעות הלאומית של יפן פרסמה כי 760 בני אדם ממטופלים בבתי חולים בעקבות הרעש. "אנחנו עוד טרם יכולים לאשר את מספר הנפגעים באורח קשה", אמר גורם רפואי בכיר במדינה.  
תושבי האזור עוד מתאוששים מרעש אדמה כבד שהתרחש ביום שישי והביא למותם של 9 אנשים, לפציעתם של 400 נוספים ולחורבן גדול בעיירה הדרומית משיקי. לפחות 1,300 בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם.  שריפות רבות פרצו באיזור ולמעלמה מ-300 אלף בתים נותרו ללא חשמל.

מזכיר הקבינט היפני, יושיהידה סוגה אמר כי למעלה מ-80 בני אדם נלכדו או נקברו תחת הריסות מבנים באזור.  "נעשה כל מאמץ להגיב באופן רואי" אמר סוגה. למעלה מ-15 אלף חיילים של הצבא היפני מגוייסים על מנת לסייע לאזור מוכה האסון.  מרכז הרעש היה בסמוך לעיר קוממוטו ומדידות מראו תשהרעידה התרחשה בעומק נמוך של עשרה קילומטרים בלבד. 
ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הגיע למשרדו ונשא נאום בו אמר כי ממשלתו עושה כל שביכולתה לעמוד את מימדי הנזק, לערוך משימות חילוץ והצלה ולספק מידע מדויק לאזרחי המדינה. "ייתן שהנזק יכסה אזור נרחב של המדינה" הכריז אבה.