מצב חירום באקוודור: לפחות 272 הרוגים ו-588 פצועים ברעידת אדמה בעוצמה של 7.8 שהורגשה הבוקר (ראשון) בסמוך לחופי אקוודור באמריקה הדרומית. הרעידה גרמה לנזק רב, כולל קריסה של גשר בעיר הנמל המערבית גואקיל, העיר הגדולה במדינה. בשל האירועים, מצב חירום הורכז באזור. רעידת האדמה התרחשה באוקיינוס השקט בעומק נמוך יחסית, דבר שמגביר את החשש מפגיעה של צונאמי. ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי לא ידוע על ישראלים שנפגעו. 
רעידת האדמה באקוודור


בבירה קיטו נגרם נזק קל למבנים אך לא היו אבידות בנפש. סגן נשיא אקוודור, חורחה גלאס, הודיע על מניין ההרוגים במסיבת עיתונאים בבירה ואמר כי נזק כבר נגרם לרכוש בעיר גואקיל. סגן הנשיא הבטיח כי כוחות הביטחון יתפרסו באזורים שנפגעו ויספקו סיוע במידה ויידרש חילוץ. מוקדם יותר הודיע מרכז ניטור הצונאמי של האוקיינוס השקט כי ייתכן וגל צונאמי עושה את דרכו לעבר חופי אקוודור וחיל הים של פרו פירסם אף הוא הודעה בה נמסר כי ייתכן וגל צונאמי עושה את דרכו אל חופיה הצפוניים של המדינה. 
 

ללא חשמל או טלפון


עוד דווח כי מזקקת הנפט הגדולה במדינה, אסמרלדה, שבעיר גאוקיל, המייצרת מאה אלף חביות נפט ביום ומהווה מקור הכנה גדול למדינה הפסיקה את פעולתה בעקבות רעידת האדמה. בתמונות וסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות, נראים התושבים מבצעים פעולות של הגשת עזרה ראשונה, והכוחות נערכים לחילוץ אפשרי של לכודים. בתמונות נוספות שפורסמו נראים סדקים ופגיעות בקירות של מרכזי קניות בעיר. בעקבות רעש האדמה, חלקים מסויימים בעיר מנותקים מחשמל ושירות טלפוני, ורבים מתקשרים רק דרך אפליקציית ה-Whatsapp. 

רב בית חב"ד גואיאקיל באקוודור אמר לגל"צ הבוקר בעקבות הפגיעה כי "המדינה לא ערוכה למצבים כאלה. ישנם אזורים שלא ניתן להגיע אליהם, אין חשמל ואין תקשורת בעקבות קריסת הגשרים שמקשה את הגישה לאזורים. לפי מה שידוע לי יש בסביבות 200 מטיילים כעת באקוודור וברוך השם עוד לא שמענו על נפגעים מטעם הישראלים".

מטייל ישראלי השוהה באזור סיפר גם הוא לגל"צ: "הייתה רעידה רצינית כל ההוסטל רעד ואנשים ברחו לרחובות עת האוירה נהייתה כבדה ונסגרו כל מקומות הבילוי רובנו בהוסטל מחכים להוראות".