במהלך "יום הצבא" של איראן, שצויין במצעד גדול בטהרן, חשפה הבוקר (ראשון) המדינה חלקים ממערכת טילי S300 שברשותה והגיעו מרוסיה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס". נשיא איראן חסאן רוחאני פנה במהלך המצעד לראשי סוריה ועיראק ואמר כי "הצבא האיראני הוא צבא האיסלאם שמגן על המדינות האסלאמיות מפני הטרורסטים ומפני הציונים. במידה ותצטרכו עזרה אנו נסייע לכם".



יום הצבא התקיים בנוכחות ראשי הצבא האיראני ואמצעי הלחימה במצעד הוצגו ליד קברו של מייסד הרפובליקה האסלאמית ח'ומייני בדרום הבירה טהרן. בהצגת אמצעי הלחימה נכחו גם גורמים צבאיים של מדינות להן שגרירויות באיראן ובמהלכו הוצגו אמצעי הגנה נוספים. הנשיא רוחאני הוסיף כי עם פרוץ המהפכה האיראנית היו קולות שקראו לפירוק הצבא, בטענה שהעם זקוק לצבא עממי ולא לצבא הנוכחי שכיהן גם לפני המהפכה. 

חלקי ה-S300 שנחשפו. צילום מסך טוויטר




 
בתחילת חודש אפריל הודיעה איראן רשמית כי רוסיה החלה לשלוח אליה את הטילים הראשונים מסוג זה. מדובר במערכת הגנה מפני טילים מהמתקדמות בעולם, שמסופקת  לאיראן על פי התנאים של החוזה שנחתם בין מוסקבה וטהרן. הדיווח הראשוני על המשלוח הגיע בחודש פברואר אז נאמר כי איראן תתחיל לקבל בחודשים הקרובים משלוחים של מערכת ההגנה הרוסית המתקדמת, שכוללת הגנה מפני טילי קרקע-אוויר, עסקה שהייתה אסורה עד החתימה על הסכם הגרעין בין טהרן והמעצמות בשל הסנקציות שהוטלו על איראן. שר ההגנה האיראני אמר אז כי ההזמנה והאספקה של המערכת יושלמו עד לסוף השנה. 

המצעד הצבאי, היום. צילום מסך טוויטר
 
כזכור, בנובמבר שעבר דווח על חתימת חוזה אספקת טילי S-300 בין רוסיה ואיראן: "העסקה סופית והיא עוברת במסלול הטבעי שלה", אמר אז שגריר איראן ברוסיה, מהדי סנאי. החוזה לאספקת מערכת הנשק נחתם לראשונה בין הצדדים בשנת 2007, אולם התעכב כאמור בשל הסנקציות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על איראן עקב תוכנית הגרעין שלה. באפריל אשתקד אישר הנשיא פוטין את העברת מערכת הטילים, לאחר שמוסקבה אסרה למכור את המערכת המתקדמת ב-2010.