עשרות מאנשי חיזבאללה נהרגו בשבוע שעבר בחלאב במתקפה כימית "שנעשתה בשוגג" ע"י מטוסי קרב של צבא סוריה, כך מסרו היום (ראשון) מקורות דילומטיים בביירות לעיתון הכוויתי "אל ג'רידה". בדיווח נאמר כי מטוסי קרב סורים תקפו בטעות את העיירה אל-עיס שבדרום חאלב, כחלק מהניסיון שלהם לשוב ולכבוש את האזור, אולם בטעות פגעו בחמושי ארגון הטרור השיעי הפועל בסוריה.



על גופות ההרוגים נמצאו סימנים של כוויות כתוצאה מפצצות כימיות. "זה אינו האירוע הראשון שקורה בשל בעיות התיאום בין צבא המשטר לבין הצבא הרוסי, חיזבאללה ואיראן. מקרים כאלו חזרו על עצמם מאז כניסת הכוחות הרוסיים לקונפליקט", אמר הגורם הדיפלומטי. 

הקשר לנסיגת פוטין


המקורות הוסיפו כי "מה שהתרחש באזור חלאב הוא נורה אדומה בכל הקשור לשיתוף הפעולה על הקרקע ואירוע זה מעלה שוב את סוגיית הפגיעה בחפים מפשע בשימוש המשטר בכלי נשק בלתי קונבנציונאלי". המקור אמר עוד כי "חוסר התיאום בין הכוחות התומכים במשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד מדאיגים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שאף עודכן בעניין זה". המקור העריך כי חוסר התיאום הוא אחת הסיבות שגרמו לפוטין להודיע על נסיגת כוחות הקרקע שלו מסוריה. המקור הדיפלומטי תהה האם גם מזכל החיבאללה חסן נסראללה יילך בעקבותיו של פוטין.



ולדימיר פורין ובשאר אל אסד. צילום:רויטרס



כשבועיים לאחר הנסיגה החלקית של פוטין מהאזור, אמר הנשיא אסד בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית ריא, כי סוריה זקוקה לנוכחות הצבא הרוסי, גם אם המצב הביטחוני יתייצב. לדבריו, נוכחות הצבא הרוסי בסוריה מבטיחה את מאזן הכוחות הגלובלי. 



סוריה צריכה את הנוכחות של הצבא הרוסי גם אם המצב הביטחוני יתייצב, כך אמר היום (רביעי) בשאר אסד בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית ריא, שבועיים לאחר הנסיגה החלקית של צבא רוסיה מסוריה. לדבריו, נוכחות הצבא הרוסי בסוריה מבטיחה את מאזן הכוחות הגלובלי. על הטרור, אמר הנשיא, כי ייקח הרבה זמן להביסו. אסד התייחס בראיון למספר נושאים הקשורים לארצו ולמלחמת האזרחים המתחוללת בה. לדבריו, המלחמה עלתה לסוריה יותר מ-200 מיליארד דולר עד כה ו"ייקח זמן לתקן את הנזק הכלכלי".