חגיגות יום הולדת 90: מלכת בריטניה, אליזבת השנייה, מציינת היום (חמישי) את יום הולדתה ה-90, בחגיגה בת שלושה ימים של אירועים בטירת וינדזור. זאת לקראת חגיגות גדולות יותר בלונדון שיתקיימו בחודש מאי, ולכבוד תאריך יום ההולדת הרשמי שלמעשה חל ביוני.



נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יתארח בטירת וינדזור, ויסעד עם המלכה ביום שישי. מדובר בביקור האחרון של אובמה בבריטניה בתפקידו כנשיא ארצות הברית. המלכה תאכל ארוחת צהריים עם נשיא ארצות הברית ותהנה מעוגה שאפתה הזוכה בתחרות האפייה "בייק אוף" הבריטית.



המלכה כבר נפגשה בעבר, באירועים שונים עם הנשיא ועם רעייתו מישל, ונראה כי מערכת היחסים ביניהם היא ידידותית וחמה. בעבר המלכה שילבה זרועות עם הגברת הראשונה של ארצות הברית, לאחר שמישל אובמה הפרה את "כללי המלוכה," והניחה בחיבה יד על גבה של המלכה, בביקור שנערך בשנת 2009. 



פרשנים מחכים בסקרנות גדולה לראות מה תהיה המתנה שהנשיא יעניק הפעם למלכה. בשנת 2009, ספג הנשיא ביקורת על המתנה שהעניק להוד מלכותה - אייפוד שהכיל נאומים שלו ותמונות מהביקור הממלכתי שלה בשנת 2007. יש הטוענים כי המתנות של אובמה השתפרו עם הזמן, וב-2007 העניק למלכה סט של תמונות ממוסגרות של ג'ורג' השישי והמלכה אליזבת, הורי המלכה הנוכחית, מביקורם בארה"ב ב-1930.



ביום שבת ה-11 ביוני, יתקיים מצעד יום ההולדת של המלכה, עם משמר הסוסים. ביום ראשון ה-12 ביוני, תתקיים ארוחת הצהריים של הפטרון, פיקניק עבור עשרת אלפים אנשים. ובשורה משמחת למי שמתכנן לבקר בלונדון בין ה-10 ל-11 למאי, הפאבים יהיו פתוחים עד מאוחר, לרגל ציון יום הולדתה ה-90 של המלכה.



בול מלכותי מיוחד


החגיגות המלכותיות החלו כבר אתמול, כשהנסיך ג'ורג' הצטלם לבול הדואר הראשון בחייו לצד יורשי המלוכה - המלכה אליזבת' השנייה, בנה הנסיך צ'ארלס, ובנו הנסיך וויליאם - אביו של ג'ורג' הקטן.



הדואר המלכותי פרסם את התמונה לכבוד יום ההולדת. באתר ה"דיילי מייל" כינו את התמונה "עילאית" והוסיפו : "זהו העתיד. חשבו על זה כך. כשהנסיך ג'ורג' יחגוג את יום הולדתו ה-90, השנה תהיה 2103". זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה חוגג מלך או מלכה בריטיים יום הולדת 90.  



הבול המלכותי החדש, לרגל יום הולדתה ה-90 של המלכה