סגנית ראש ממשלת שוודיה, אסה רומסון, מצאה את עצמה תחת מתקפה היום (שלישי) לאחר שהתייחסה למתקפת הטרור הקטלנית של ה-11 בספטמבר כ"תאונה"' כך דווח באמצעי התקשורת במדינה. פליטת הפה של רמסון התרחשה בראיון שנתנה לטלוויזיה, בעקבות התפטרותו של שר שוודי, מהמט קפלן, שנחשף כי השווה את יחס מדינת ישראל לפלסטינים ליחס הנאצים ליהודים.

רומסן, בת 44, הסבירה שהשר קפלן, חברה למפלגה, עבד עם צעירים מוסלמים ב"סיטואציות קשות כמו התאונה של ה-11 בספטמבר". זמן קצר אחרי הראיון, התפרץ שיח נרחב ברשתות החברתיות בנושא, כשסגנית ראש הממשלה הופכת לנושא מספר אחת בטוויטר טרנדינג במדינה.  

 
רבים מהמגיבים הביעו ביקורת על ההתבטאות ואף קראו להתפטרותה. רומסן לא חזרה בה ואף הגנה על ההתבטאות שלה מאוחר יותר, כשהיא אומרת: "'התאונה' היא שהגענו בסופו של דבר לשיח מאוד קשה על אינטגרציה ועל איך החברה יכולה לצמוח עם דתות שונות זו לצד זו, ועל האפליה שהגיעה כתוצאה מכך". 
 
אירועי 11 בספטמבר הם פיגוע הטרור הקשה ביותר שקרה על אדמת ארצות הברית. ארבע המתקפות המתואמות של אל-קעאדה, שכללו ריסוק שני מטוסי נוסעים לתוך שני מגדלי התאומים, גבו את חייהם של כ-3,000 אנשים.