"עריפות ראשים, אונס, ומוות בעינויים באמצע הרחוב", אלו העדויות שמגיעות בימים האחרונים בסוריה, ומעוררות דאגה אצל הארגונים לזכויות אדם וגם הרבה מאוד אנשים ברשות הפלסטינית. מחנה הפליטים אל יארמוכ ממשיך לחוות טבח על ידי אנשי המדינה האסלאמית, שהשתלטו עליו כמעט לחלוטין בשבועיים האחרונים, ומאז לא מרפים מהתושבים, אשר מוכים קשות מתחילת הלחימה.

המחנה, אשר נמנה עם מתנגדיו של אסד, ספג הפצצות כבדות בעבר, אך בתקופה האחרונה, כשג'בהת אל נוסרה שלטו בו, הצליחו התושבים לקיים את חייהם בצורה מינימלית, אך כאשר הגיעו כוחות דאעש, המורדים נמלטו מהאזור והשאירו את גורלם של אנשי המקום ללוחמי הארגון הרצחני. 

המצב במחנה הוא קריטי. העדויות שמגיעות מהמקום מצביעות על הוצאות אכזריות להורג, כשעוד לפני כן, מתעללים ומענים אנשי דאעש בשבויים שלהם. 
המצב ההומניטרי הולך ונהיה קשה יותר, כאשר צריך לזכור שמדובר במחנה שגם ככה סובל מאוד מתנאים . דאעש ערף את ראשיהם של 20 בני אדם בימים הספורים שהוא שולט על המחנה. 
 
מחנה הפליטים אל-ירמוכ הוא מחנה פליטים פלסטינים בדמשק שבסוריה, והמרכז הגדול ביותר של פליטים פלסטינים בסוריה. המחנה שוכן בדרום-מזרח דמשק, בתוך גבולותיה המוניציפליים, כ-8 ק"מ ממרכזה. בסמוך לו נמצאים מחנה הפליטים פלסטין ושכונת א-תדאמון. בשנת 2002 היו רשומים במחנה
 112,500 פליטים, ובשנת 2011 עמד המספר על מעל 144,000. כעת נמצאים שם כ-6000 אנשים בלבד, כשההתנגשויות בין דאעש למורדים ממשיכות ללא הפסקה, למרות שליטת הארגון במקום. כ-80 אחוזים משטח המחנה נמצא בשליטת המדינה האסלאמית, אשר מנחילה את חוקיה על האזרחים. העימותים נמשכים על בסיס יומי. 
 
"הכרזנו על שביתת נשק כדי להביא את הפצועים והחולים לבתי חולים, אך הארגון מסרב לעשות זאת. ניסינו להכניס קצת אוכל ותרופות לאזורים ספציפיים, אבל אין דרך לעשות זאת", אמר גורם בארגון לזכויות הומניטריות בסוריה. לדאעש יש כ-3000 לוחמים באזור, אשר נסוגו ממקומות אחרים והתבצרו במחנה, לאחר שנחלו הפסדים באזור פלמירה. הארגון נוקט באותן טקטיקות שפלות, ואף החלו לגבות מסים מהמשפחות במקום.