בתגובה לגל הצעות החקיקה נגד האוכלוסייה הלהט"בית בארצות הברית, החליטה אחת מרשתות הקמעונאות הגדולות ביותר באמריקה, טרגט, לצאת השבוע בהכרזה ולהודיע כי עובדיה ולקוחותיה הטרנסג'נדרים "מוזמנים" להשתמש בתאי השירותים או בתאי ההלבשה המתאימים למגדר שלהם, ולא בהכרח למין הביולוגי בו נולדו. כך דיווח היום (רביעי) ה"האפינגטון פוסט". ההחלטה באה על רקע מחאה קשה נגד חוק במדינת קרוליינה הצפונית שאוסר על טרנסג'נדרים להיכנס לתאי שירותים שלא הולמים את המין בו נולדו.

"קבלה היא ערך יסודי ב'טרגט'", אמרה החברה. "זה משהו שאנחנו מעלים על נס. אנחנו תומכים בשוויון ובצדק, ופועלים כדי שהאורחים והנבחרת שלנו יריגשו שייכים, מכובדים ומוזמנים בחנויות ובמקומות העבודה שלנו, כל יום". 

חנות של רשת 'טרגט'. נגד חוק שנותן לסרב לשרת הומוסקסואלים. צילום: רויטרס
בשנה שעברה פסק בית המשפט העליון האמריקאי כי נישואין חד-מיניים הינם זכות חוקתית. בעקבות כך החל במדינות שמרניות, בייחוד בדרום, גל הצעות חקיקה נגד הקהילה הלהט"בית. אחד החוקים הבולטים ומעוררי המחלקות הקשה ביותר הוא חוק של מדינת קרוליינה הצפונית שאסר על טרנסג'נדרים להיכנס לתאי שירותים שאינם מתאימים למין הרשום בתעודת הזהות שלהם וביטל את ההגנות של ממשל ארצות הברית נגד אפליית הומוסקסואלים - ואישר למשל למסעדות או לבתי מלון לסרב לתת שירות להומואים או לסביות. 

בתגובה לחוק, נראה גל רחב של מחאה ואף של חרם פוליטי. חברת הענק Paypal החליטה לבטל הקמה של מרכז משרדים במדינה, ואמנים כמו ברוס ספרינגסטין ורינגו סטאר בטלו את הופעותיהם בה. בעקבות החרמות טענה קרוליינה הצפונית כי היא הקלה את סעיפי החוק, אך רבים טוענים כי השינויים אינם מהותיים ולא משנים את ההשלכות הממשיות של החוק.