רוצחת שקטה: מקרה מוות שלישי של פעוט מקושר לשידה של איקאה, רשת הרהיטים השוודית הפופולארית ברחבי העולם ובישראל. מדובר בשידה סטנדרטית בעלת מספר מגירות הנפוצה בעיקר בחדרי פעוטות, שמאז 2014 עולה לכותרות בהקשר של תאונות קטלניות שגרמו למוות. הפעם היה זה טד מקג'י בן השנתיים מארצות הברית שקיפח את חייו בגלל הרהיט המסוכן. 



אמו של טד, ג'נט מקג'י ממינסוטה סיפרה כי השכיבה את בנה לתנומה בצהריים ובדקה את מצבו כל 20 דקות, כשבפעם האחרונה שנכנסה לחדרו מצאה אותו כשהוא מחוץ מתחת לשידה. כך דווח ב"דיילי מייל". כאמור, לפני שנתיים ארע רצף תאונות בנסיבות דומות שגבה את חייהם של שני פעוטות בני שנתיים, שנהרגו מנפילה של אותו דגם - Malm range - דגם פופולרי הנמכר ברחבי העולם.



"מוות מהתהפכות טרגית"


כאמור, השידה עלתה לכותרות בנסיבות דומות בשנת 2014 כאשר קורן קולאס בן השנתיים וילד נוסף כמעט באותו גיל נהרגו בהפרש של שלושה חודשים זה מזה. לאחר שתי הטרגדיות פירסמה איקאה אזהרה וגם תכנה עבור הלקוחות שמסבירה כיצד להצמיד את השידות לקיר באופן שיימנע מקרים כאלו. לאחר האירוע האחרון אותה אזהרה פורסמה שוב. בעוד הנציבות לבטיחות מוצרים בארה"ב בוחנת את המקרה ומכנה אותו "מוות מהתהפכות טרגית", באיקאה טוענים כי לפי הוראות המוצר יש להצמידו לקיר, וכי הוריו של מקג'י לא עשו זאת. 



דובר איקאה מסר ל"דיילי מייל": "אנחנו מציעים את תנחומינו הכנים ביותר למשפחת מקג'י. אנחנו מאמינים שילדים הם האנשים החשובים ביותר והבטיחות במוצרים שלנו עומדת בראש סדר העדיפויות. דיווחנו לרשויות על התקרית באופן מיידי ופתחנו בחקירה. איקאה גילתה כי המוצר לא היה מחובר לקיר כפי שדורשות הוראות ההרכבה שלו, והחיבור לקיר הוא אינטגרלי. איקאה כוללת במוצריה חיבורים לקיר ויש להשתמש בהם".



עו"ד של משפחת מקג'י טען כי המשפחה לא הייתה מודעת לנושא. יש לציין כי בשנה שעברה התקבלו בשירות הלקוחות של איקאה 14 דיווחים על נפילות של שידות מאותו הדגם, שגרמו לפציעתם של ארבעה בני אדם.