טבח מחריד אירע אתמול (שישי) בארצות הברית: שמונה בני אדם נרצחו ביריות בפייק קאונטי, כשעה וחצי נסיעה מסינסינטי שבאוהיו. הם נמצאו מתים בארבעה בתים שונים. לפחות שבעה מהם, אלה שנמצאו בשלושת הבתים הראשונים, הם בני משפחה אחת - חמישה מבוגרים ונער. שלושה ילדים נוספים, ובהם תינוק בן כמה ימים, שרדו את הטבח. המשטרה עדיין אינה יודעת את המניע לרצח, וראיינה למעלה מ-30 איש ממכרי המשפחה על מנת לרדת לעומק המקרה. סוכנות הבולשת הפדרלית FBI הציעה את עזרתה בחקירה לרשויות החוק של המחוז.
שעות אחרי תחילת האירוע פרסמו הרשויות פרטים מחרידים על מעשי הרצח: לדבריהן, שבעת הנרצחים שנמצאו בשלושת הבתים הראשונים נרצחו בסגנון של "הוצאה להורג". כלי התקשורת מדווחים כי שמונת הגופות נמצאו בסביבות השעה 10:00 (שעון מקומי).
המשטרה המקומית עדיין מנהלת מצוד אחר הרוצח או הרוצחים, שהם קרוב לוודאי חמושים ומהווים סכנה לחברי המשפחה האחרים. השריף של פייק קאונטי, צ'רלס רידר, אמר לתקשורת כי "יש לנו משפחה ספציפית שמהווה מטרה אבל אני לא חושב שהתקבל איום לחברים אחרים בקהילה". החוקרים גילו שבעה בני אדם מבוגרים ונער בן 16 בארבע זירות רצח שונות. בין הנרצחים, אם שבנה בן החמישה ימים שכב לצדה. תינוק זה, לצד תינוק נוסף בן שישה חודשים ופעוט בן שלוש שנים, שרדו את הטבח.

זירת הרצח באוהיו. צילום: רויטרס
זירת הרצח באוהיו. צילום: רויטרס


בני משפחה אחת

הטבח באוהיו

התובע המחוזי של פייק קאונטי לא נקב בשמו של חשוד או ציין את המוטיבציה לרצח, אך אמר כי כל הקורבנות הם בני משפחת רודן. "אנו מייעצים לחברי המשפחה הזו להיות זהירים ולנקוט עתה במשנה זהירות. מדובר בעניין של ביטחון הציבור, במיוחד עבור בני משפחת רודן, זה לא קורה בכל יום", אמר התובע המחוזי.
תושבי העיירה מתמודדים עתה עם מופע של אלימות שכמעט ואינו נראה בפייקטאון, שבה 2,000 תושבים הנמצאת כ-90 ק"מ מזרחית לסינסינטי. התובע המחוזי הוסיף: "מה שהופך את הפשע הזה למזעזע במיוחד הוא ששלושה ילדים נכחו בזירות בזמן הרצח".
למשרד השריף המחוזי נודע בסביבות השעה 7:53 (שעון מקומי) אתמול, שתי גופות נמצאו בסצנה מדממת, אמר רידר. שוטרים יצאו מיד לזירה והודיעו למוקד כי ישנן גופות אחרות בזירה. בתחילה, השוטרים מצאו שבעה אנשים שנרצחו בשלושה בתים שונים במחוז, ובהם שני בתים שהיו במרחק הליכה זה מזה, ובית שלישי במרחק של בערך כקילומטר מהשניים הראשונים, סיפר רידר. בשעות אחר הצהריים, גופה שמינית נמצאה בבית רביעי הנמצא במרחק 12 קילומטר מהזירות הראשונות. רידר אמר כי יכול להיות שמדובר ביותר מרוצח אחד.

זירת הרצח. צילום: רויטרס
זירת הרצח. צילום: רויטרס
התובע המחוזי הוסיף כי "נראה שכולם נרצחו ביריות בראש. נראה שזה אירע בלילה. האם נהרגה במיטתה יחד עם בנה בן החמישה ימים בעת ששהה לידה". עוד הוסיף התובע כי מדובר ברציחות, ולא בהתאבדויות. שוטרים ממחוזות אחרים הגיעו לפייק קאונטי על מנת לסייע למחלקה.
הכומר פיל פולטון המתגורר בפרבר אמר ל-CNN כי "המצב מאוד לא אופייני עבור הקהילה, זו טרגדיה". בתי ספר בפייק קאונטי ובמחוזות שכנים היו בעוצר בעוצר בתור משנה זהירות ביום שישי, וחזרו לפעילות רגילה בשעות אחר הצהריים.

ירי בג'ורג'יה


בתוך כך, אירוע ירי המוני נוסף אירע באותו יום בצפון מזרח מדינת ג'ורג'יה. חמישה בני אדם נורו למוות בשני אירועי ירי במרחק של כקילומטר וחצי אחד מהשני המשטרה מחפשת אחר חשוד במעשה. אירועי הירי התרחשו באפלינג שבמחוז קולומביה. באירוע הירי הראשון נורו שלושה בני אדם, כששניים מהם נפטרו בזירת הירי והפצוע השלישי נפטר בבית החולים מפצעיו. אירוע הירי השני התרחש כקילומטר וחצי משם, שם נורו למוות שני בני אדם. ורנון קולינס, חוקר מקרי המוות של מחוז קולומביה, שם בוצע הרצח, אמר כי זהות הנרצחים עדיין לא ידועה ושכל גופות הנרצחים יועברו למעבדת הפשע של המחוז.

לפי השריף המקומי, קפטן אנדי שד, ההערכה היא כי היורה הוא אדם בשם וויין אנתוני הואס, וכי הרציחות נבעו מסכסוך משפחתי מכיוון שאשתו של החשוד ביקשה להתגרש ממנו. לפי דיווחים, גופתו של הואס נמצאה לפני זמן קצר לאחר שהתאבד וכנראה גם הצית את ביתו.