25 בני אדם נהרגו ו-22 נפצעו בהפצצות שבוצעו היום (שבת) על ידי צבא המשטר הסורי מזרחית לדמשק. לפחות 13 מהם נהרגו במהלך הפצצות בעיר דומא, השוכנת מזרחית לבירה, כך הודיע המרכז הסורי לזכויות אדם.



ביום רביעי השבוע, דווח בסוריה כי ארגון דאעש כבש שטחים שבשליטת אסד באזור דיר א-זור. יום לפני כן, לפחות 40 בני אדם נהרגו ו-80 נפצעו בתקיפות אוויריות בצפון מערב סוריה, בשטח המוחזק על ידי האופוזיציה, כך נמסר ממפקד בשורות המורדים ועובד הצלה. לדברי עובד ההצלה, 38 בני אדם נהרגו בעיר מערת אל נומאן שבמחוז אידליב, ואילו עשרה נוספים נהרגו בעיר כפר נובי הסמוכה. אחמד אל סאוד, מפקד היחידה ה-13, ארגון הנמצא תחת צבא סוריה החופשית, אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי התקיפות פגעו בשוק הירקות והרגו 40 בני אדם.



לוחם צבא סוריה. צילום: רויטרס
לוחם צבא סוריה. צילום: רויטרס


ביום שני, צבא טורקיה הגיב באש ארטילרית לעבר סוריה, לאחר שפגזים שנורו משטחה נחתו במחוז חטאי שבמזרח טורקיה. בעבר נורתה אש ארטילרית של ארגון דאעש לעבר בסיסים של הצבא הטורקי במזרח המדינה. עוד באותו יום, הנציבות העליונה של האופוזיציה הסורית הכריזה על סיום הפסקת האש בסוריה. על פי מסמך שנשלח מנציגות האופוזיציה לשיחות השלום בז'נבה לארגונים הלוחמים בסוריה, "הנציבות העליונה למשא ומתן סבורה כי המשך המגעים בתנאים הנוכחיים רק יגביר את סבלם על בני עמנו".

בתחילת השבוע, ממשלת סוריה הכריזה על אחוז המשתתפים בבחירות לפרלמנט שהתקיימו בשטחים בהם שולט המשטר במדינה מוכת הקרבות. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסוריה, 56 אחוזים מהאוכלוסייה הצביעו בבחירות לפרלמנט.

לפני כשבוע, ארגון המדינה האסלאמית כבש יותר מ-12 כפרים בצפון סוריה.