קוריאה הצפונית הודיעה כי ערכה ניסוי בשיגור טיל בליסטי מצוללת, שבוצע תחת פיקוחו של המנהיג קים גו'נג און, וכי הוא הסתיים "בהצלחה גדולה שנתנה למדינה עוד אמצעי לתקיפה גרעינית". צבא קוריאה הדרומית מסר כי קוריאה הצפונית שיגרה טיל אחד מצוללת, סמוך לחופה המזרחי. 

הניסוי נערך על רקע חשש שפיונגיאנג תבצע ניסוי בנשק גרעיני או בטיל בליסטי לפני כינוס ראשון של מפלגת הפועלים השלטת בחודש מאי, בו צפוי להכריז קים כי קוריאה הצפונית היא מעצמה צבאית חזקה ומדינה בעלת יכולת גרעינית. 

בסוכנות הידיעות הממשלתית KCNA דווח כי "הצלחת הניסוי מאשרת ומחזקת את האמינות של מערכת השיגור התת מימית, וכי הניסוי ענה על כל הדרישות הטכניות הנדרשות לביצוע תקיפה תת מימית". סוכנות הידיעות ציטטה את קים ג'ונג און, שאמר כי הניסוי המוצלח יסייע לחזק את היכולת המבצעית התת מימית של חיל הים הצפון קוריאני, וכי כעת הוא יוכל להכות את הכוחות הדרום קוריאניים - הבובות של ארצות הברית ואת האמריקאים האימפריאליסטים בכל זמן שיחפוץ".
שר החוץ של פיונגיאנג, רי סו יונג, אמר שארצו מוכנה להפסיק את הניסויים הגרעיניים אם ארצות הברית תשהה את התרגיל הצבאי השנתי שלה עם קוריאה הדרומית. קטינה אדאמס, דוברת מחלקת מזרח אסיה במחלקת המדינה, אמרה בתגובה כי התרגילים מדגימים את המחויבות של וושינגטון לברית עם סיאול ומגבירה את המוכנות המבצעית. 

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, ג'ון קירבי, אמר כי שיגור טילים בליסטיים מהווה הפרה ברורה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. ואילו צרפת קוראת לאיחוד האירופי להטיל סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית. דובר משרד החוץ בפריז אמר כי "אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לאמץ תגובה קשוחה ומאוחדת על מנת שקוריאה הצפונית תחדל ממעשיה". בצרפת טוענים כי אם השיגור אכן ארע, זו תהיה הפרה חדשה של החלטות האו"ם.