הפנייה הבהולה הראשונה למשטרת סינסינטי, שהודיעה על הימצאות שתי גופות בטבח בפרבר פייק קאונטי באוהיו, שבו נרצחו שמונת בני משפחה אחת, התרחשה בבוקר יום שישי. המתקשרת אמרה למוקדן: "יש דם בכל הבית. אני חושבת שהגיס שלי מת. זה נראה כאילו מישהו פוצץ אותם במכות. אני חושבת ששניהם מתים", אמרה והחלה לפרוץ בדמעות. זו היתה אחת משתי שיחות חירום למוקד המשטרה שהוקלטו באותו יום, ושוחררו בשבת על ידי משרד התובע המחוזי. שמונת הנרצחים, שבעה מבוגרים ונער, נורו בראשיהם במה שנראה כמו הוצאה להורג בארבעה בתים שונים באזור כפרי של דרום מדינת אוהיו. עד כה נחקרו 30 בני אדם ואיש לא נעצר. המניע למעשה טרם ידוע.


הרשויות ממשיכות להתחבט בשאלת זהות הרוצח או הרוצחים שסימנו כמטרה את שבט רודן ובסיבות לאירוע המזוויע. חוקרי המשטרה סיפרו כי ראיינו יותר מ-30 בני אדם בתקווה למצוא רמזים או קצות חוט למותם של השמונה, שגופותיהם נמצאו בדרום מערב העיירה פיקטון. העבודה על זירת הפשע הושלמה ביום שבת. "זו חקירה מאוד פעילה ומתמשכת", מסרה ליסה האקלי, דוברת משרד התובע המחוזי, מייק דוויין. "אנו מחפשים אחר האדם או בני האדם שביצעו זאת", סיכמה.

הקורבנות הם כולם בני אותה משפחת רודן, וזוהו ביום שבת ככריסטופר רודן, בן 40 ובנו כריס רודן הצעיר, בן 16, קנת' רודן, בן 44, גארי רודן, בן 38, דנה רודן, בת 37, קלרנס "פרנקי" רודן, בן 20, חנה גילי, בת 20, והאנה רודן, בת 19. מחקירת הזירה עולה כי כמה מהם נרצחו בשנתם, כולל אם במיטתה שבנה בן הארבעה ימים שהה לצדה, שעליו הרוצחים חסו. הפעוט ושני ילדים נוספים שרדו את האירוע.

לאחר הרצח העריכו החוקרים כי כל השמונה נרצחו ולא מדובר במקרה של רצח והתאבדות. כומר מקומי אמר שמדובר ב"סכסוך פנימי", וחלק מבני המשפחה טוענים שהיתה כוונה לפגוע במשפחה. לטענתם ייתכן שהסיבה היא קנאה או סכסוך בעקבות מכוניתו של פרנקי.
 
זירת הטבח באוהיו. צילום: רויטרס
זירת הטבח באוהיו. צילום: רויטרס

חברה של אחת הקורבנות: "כולם מכירים את המשפחה הזו"

הטבח באוהיו, שמונה נרצחו

הרשויות הוסיפו כי אף אחת מהפציעות לא נראו כאילו נגרמו על ידי הקורבנות לעצמם, ונציגיהן הוסיפו כי הם מאמינים שהיה לפחות רוצח אחד. החיפוש אחריו המשיך ביום שבת בעוד ששאר בני משפחת רודן קיבלו התרעה לנקוט במשנה זהירות, ואף הופיעו בכלי התקשורת כשהם מודים לקהילה על תנחומיה ותפילותיה. הרשויות הציעו להם עזרה, ולתושבים אחרים באזור גם הומלץ להגביר את תשומת לבם. כומר מקומי שהכיר את הנרצחים סיפר כי בני משפחת רודן היו קרובים מאוד זה לזה ועבדו קשה למחייתם. לדבריו, הם היו חלק מקהילת הכנסייה שבראשה הוא עומד, אך לא השתתפו בפעילות בזמן אחרון.
הטבח באוהיו
הזמן המדויק של הרציחות נותר לא ברור. הרשויות קיבלו את שיחת החירום הראשונה לפני השעה 8:00 בבוקר (שעון ארה"ב), והשיחה השנייה התקבלה כמה שעות לאחר מכן ממיקום אחר, ובה המתקשר אמר כי מצא את בן דודו ירוי. "רק באתי לקרוא לו, הסתכלתי עליו והיתה לו פציעת ירי", אמר בשיחה.

שתיים מתוך ארבע זירות הרצח הן במרחק הליכה זו מזו, ומה שמחבר ביניהן הוא דרך קצרה ולא מיושבת המובילה לגבעות מיוערות ולבסוף לכביש מהיר. הזירה השלישית מרחקה יותר מקילומטר וחצי מהבתים הללו, והבית הרביעי נמצא באזור אחר לגמרי, לפחות 10 דקות נהיגה מהבתים הראשונים. מצילומי מסוקי התקשורת, בית אחת נראה כטריילר, כאשר אוטובוס המסיע ילדים ורכבים רבים אחרים חונים בצדו ובצד הבניינים שלצדו. איש עסקים בסינסינטי אף הציע פרס של 25 אלף דולר למידע שיוביל לתפיסה ואישום ברצח של מי שביצע את המעשה.
החוקרים סירבו לשחרר פרטים מהחקירה, כולל הממצאים מזירות הרצח, סוג או מספר כלי הנשק שהיו בשימוש הרוצח או הרוצחים, הראיות בשטח וכיווני החיפוש. עוד עלה מהחקירה כי הבעלים של לפחות שניים מהבתים הוא כריסטופר רודן, כך לפי רישומי המחוז פייק. תושבת המחוז, שהכירה את אחת הקורבנות, אמרה כי "כולם מכירים את המשפחה הזו. אי אפשר שלא להכיר אותם. הם מעורבים בהכל, בכל הפעילות בעיר. היית רואה אותם בכל מקום שאליו הלכת".