העיר אל-עריש שבצפון סיני זועזעה הערב (ראשון) מ"קול נפץ אדיר", כך דיווח אתר חדשות מצרי. לאחר הפיצוץ, נשמעו קולות של ירי מנשק אוטומטי לעבר מחסומים של כוחות הביטחון המצריים הפרושים ברחבי העיר. לפי הדיווח, הפיצוץ גרם לבהלה ופחד רב בקרב התושבים. מחוזות צפון סיני, אזור שמתמודד לאחרונה עם פעילות של כוחות דאעש, נמצאים בדריכות גבוהה במיוחד בימים האחרונים. כוחות הביטחון המצריים העלו את הכוננות בכל המחוזות מחשש לפיגועי טרור.  
בתוך כך, מחר יציינו ברחבי המדינה את יום "שחרור סיני", לציון החזרת חצי האי לשליטת המדינה. את המועד מתכוונים לנצל מפגינים במחאה על מסירת האיים טיראן וסנפיר לסעודיה. הכנה נרחבת להפגנות נרשמת ברשתות החברתיות. הנשיא עבד אל-פתאח א סיסי הזהיר בנאום ששודר בטלוויזיה המצרית מפני "כוחות הרשע" והדגיש כי המדינה זקוקה ליציבות. כלי תקשורת מצרים דיווחו על מעצרי מנע לקראת ההפגנות. יש במדינה מי שכינה את ההפגנות מזימה אמריקאית-מערבית נגד מצרים". 

הפגנות במצרים נגד החזרת האיים סנפיר וטיראן, מוקדם יותר החודש. צילום: רויטרס

 
א-סיסי איים לטפל בנחישות בכל ניסיון לפגוע בחוק ובמוסדות המדינה. לדבריו, בשלושים החודשים מאז שעלה לשלטון, נבנו מוסדות המדינה מחדש, ו"יש לשמור על מוסדות הללו, שהישארותם פירושה השארות המדינה המצרית". 

במקביל נמשכת הלחימה בסיני לאורך כל החודשים האחרונים. בחודש שעבר, כוחות דאעש הרגו 12 אנשי כוחות ביטחון במארב מדרום לאל-עריש, ככל הנראה על ידי חמושים של הסניף המקומי של המדינה האסלאמית. על פי הדיווח, הפיגוע התרחש סמוך למוצב בטחוני בצפון סיני, ליד הכפר א-ספא. כוחות הביטחון של מצרים הודיעו זמן קצר לאחר המארב כי בצעו מתקפה נגד "המאורות של הטרוריסטים", והרגו לפחות 10 מהם. 
באזור המתקפה בצפון סיני מתנהל בשנתיים האחרונות מבצע של מצרים את מטרתו הם מגדירים "ניקוי קני הטרור". קבוצות חמושות אסלאמיסטיות המזוהות בעיקר עם דאעש פוגעות בחיילי הצבא המצאי ובמשטרה, אך גם באזרחים מקומיים. עד כה לקחה אחריות על מרבית הפיגועים קבוצת "אנצאר בית אל-מקדס", הסניף המקומי של דאעש אשר שינה ב-2014 את שמו ל"מחוז סיני".