נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי להודיע היום (שני) על תוספת של 250 חיילים לכוח האמריקאי הנמצא בסוריה, כך אמרו בממשל אובמה. מדובר בגידול משמעותי למספר החיילים הנמצאים כיום במדינה המשוסעת, העומד על 50. הנשיא יכריז על תכניתו בנאום בהאנובר, גרמניה, שם דן במשבר בסוריה עם הקנצלרית אנגלה מרקל. השניים ייפגשו עם מנהיגים אירופיים לאחר מכן.



מטרת שליחת החיילים היא להאיץ את ההישגים האחרונים מול המדינה האסלאמית, שנראה שמצביעים על ביטחון הולך וגובר ביכולת של הכוחות הנלחמים בדאעש בגיבוי ארצות הברית בסוריה ובעיראק לתפוס שטחים מארגון הג'יהאד.



גורם בממשל אמר כי הנשיא הורה על המהלך על מנת להגביר את התמיכה של וושינגטון בשותפים שלה באזור, "כולל כוחות הביטחון העיראקיים וכוחות מקומיים בסוריה שנלחמים בדאעש".



במהלך הפגישה עם מרקל אמר הנשיא האמריקאי כי הוא מודאג מאוד עקב האלימות הגואה בסוריה וכי הוא ממשיך להאמין שנדרש פתרון פוליטי בתוך המדינה. "אנחנו מודאגים עמוקות מההתגברות של הלחימה בסוריה בימים האחרונים ואנחנו ממשיכים להאמין כי הפתרון היציב היחיד הוא הקמת ממשלה המייצגת את כל הסורים".



ואילו הקנצלרית אמרה כי אינה תומכת באכיפת "אזורים בטוחים" במובן הקלסי של הביטוי, שלטענתה ידרוש הצבה של כוחות זרים. עוד הוסיפה מרקל כי בכוחן של שיחות השלום בז'נבה להביא להסכמה על אזורים בטוחים בהם פליטים סורים לא יחושו מאוימים מהפגזות.



אובמה התנגד בעבר להצבת כוחות גדולים של חיילים על אדמת סוריה. עם זאת, הוא הורה על שליחת כוחות מיוחדים למשימות נגד טרור.