נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שנמצא בביקור בגרמניה, התייחס היום (שני) לאתגרים הניצבים בפני ארצות הברית והעולם והציג תמונת מצב אופטימית במיוחד, כשאמר: "לאור הכותרות בחדשות שאנו רואים מידי יום, אולי זה לא נראה סביר, אבל אנחנו ברי מזל לחיות באזור הכי שקט, הכי משגשג והכי מתקדם בהיסטוריה האנושית". את הדברים אמר אובמה במהלך ביקורו ביריד המסחר בהאנובר. "המילים שלי אולי יפתיעו אנשים צעירים שצורכים חדשות רעות באופן יום-יומי דרך הטלוויזיה או הסמרטפונים שלהם, אבל הרבה עשורים עברו מאז שהמעצמות הגדולות נלחמו זו נגד זו", אמר הנשיא.



"יותר ויותר אנשים חיים בדמוקרטיות, שם הם זוכים לחיים בריאים וארוכים יותר. הכלכלה הגלובלית הרימה יותר ממיליארדים מעוני קיצוני ויצרה מעמד בינוני חדש", הסביר אובמה את דבריו. עוד אמר כי העולם מפגין יותר סובלנות מאי פעם כלפיי נשים, הומוסקסואלים ולסביות, והצהיר: "אם הייתם צריכים לבחור רגע בזמן להיוולד בו, בכל עת מההיסטוריה האנושית- בחרו בתקופה הזאת". 


 
במהלך ביקורו ביריד המסחר התנסו בין היתר אובמה וקנצלית גרמניה אנגלה מרקל במשקפיי מציאות מדומה. לאחר השיטוט ביריד, התייחס הנשיא גם לנושאים ש"נמצאים מידי יום בכותרות", כפי שאמר בתחילת ביקורו. בהתייחסו לאירופה, הזהיר הזהיר אובמה את מנהיגי היבשת מפני שאננות יתר ואמר כי עליהם לקחת פעיל בשמירה על הביטחון מפני "הכוחות המסוכנים" שמאיימים לקחת את העולם כמה צעדים לאחור

ברק אובמה ואנגלה מרקל מתנסים במשקפי מציאות מדומה . צילום: רויטרס

לאחר מכן התייחס אובמה ללחימה נגד ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בסוריה ואמר כי הוא שולח 250 חיילים אמריקאים נוספים לסוריה, כדי לשמור על המומנטום נגד ארגון הטרור. הוא הדגיש כי "החיילים לא הולכים להוביל את המאבק על הקרקע, אך הם יהיו חיוניים במתן הכשרת סיוע לכוחות מקומיים נגד דאעש". 

כמו כן התייחס הנשיא לסנקציות שהוטלו על רוסיה עקב המשבר עם אוקראינה, ואמר כי על המערב להמשיך ולקיים אותן עד שמוסקבה תעמוד בהסכם מינסק. "אני מעוניין ביחסים טובים עם רוסיה והשקעתי המון כדי לקדם את הקשרים הטובים, אבל עלינו לשמר את הסנקציות על רוסיה, עד שהיא תיישם באופן מלא את הסכם השלום".