בתום דיון מיוחד בנושא הגולן במועצת הביטחון של האו"ם היום (שלישי) נאמר כי "ההחלטה של ישראל להחיל את החוק והריבונות שלה בגולן אינה קבילה ואין לה מעמד בינלאומי".



חברי המועצה הודיעו כי הם "עומדים מאחורי ההחלטות שהתקבלו באו"ם על הגולן, ומודאגים מההכרזות האחרונות על הגולן", ברמיזה לדבריו של ראש הממשלה נתניהו על רמת הגולן כי זו "תישאר לצמיתות בריבונות מדינת ישראל".
 
בתום הדיון המיוחד באו"ם, הצהירה המועצה כי היא מחויבת להחלטה 497 שקבעה ש"כל החלטה של ישראל להחיל את החוק והריבונות שלה בגולן אינה קבילה חוקית".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב לדברים ואמר כי "קיום הדיון הינו התעלמות מוחלטת מהמציאות במזרח התיכון", והוסיף ש"בזמן שאלפים בסוריה נטבחים, ועוד מיליוני אזרחים הפכו לפליטים, מועצת הביטחון בוחרת להתמקד במדינת ישראל - הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. על המועצה לא לאפשר לגורמים בעלי אינטרס פוליטי מובהק להשתמש בה ככלי ניגוח נגד מדינת ישראל".

נתניהו לפוטין: "לא נחזור לימים שירו על יישובינו ממרומי הגולן"


ביום חמישי האחרון, אמר נתניהו בפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי "לישראל יש קווים אדומים ברורים לצורכי הגנה עצמית. ראשית, אנחנו פועלים כמיטב יכולתנו למנוע העברת נשק מתקדם מאיראן ומסוריה לחיזבאללה בלבנון. שנית, אנחנו פועלים כדי למנוע הקמת חזית טרור נוספת נגדנו מרמת הגולן. אלה קווים אדומים, ואנחנו נמשיך לשמור עליהם".


"באשר לרמת הגולן, אנחנו לא נחזור לימים שמהם ירו על יישובינו ועל ילדינו ממרומי הגולן", הוסיף נתניהו ואמר לפוטין כי הוא ביקש להיפגש עמו כדי לדון בהידוק התיאום בין המדינות, על מנת להימנע מתקריות בין שני הצבאות: "באתי לכאן במטרה מרכזית אחת - לחזק את התיאום הביטחוני בינינו כדי למנוע תקלות, אי הבנות, התנגשויות מיותרות".