זה לא סוד שכבר במשך חודשים מסייעים כוחות מיוחדים של הצבא המלכותי הבריטי לכוחות הכורדים בעיראק ובסוריה במלחמתם בארגון דאעש, אך מעט מאוד תיעוד, אם בכלל, הגיע אל הרשת של שיתוף הפעולה הסודי. בסרטון, שפרסם היום (רביעי) אתר האינטרנט הבריטי דיילי מייל, נראים הלוחמים הבריטים צידם של אנשי מליציית ה-YPG בסוריה כשהם בעיצומו של קרב לוהט בכוחות דאעש.



בסרטון נראים הלוחמים על סוללת עפר, מלווים בלוחמי ולוחמות המיליציה הכורדית. על הדרך ממול נראה רכב קרבי מאולתר של ארגון דאעש, מסוג הרכבים המשמש את הארגון לביצוע פיגועי התאבדות. הרכב מאיץ ודוהר לעבר סוללת עפר של מוצב סמוך של הכוחות הכורדיים. באותו רגע יורים אנשי הכוחות המיוחדים טיל כתף מסוג ג'וולין לעבר הרכב.



כעבור רגעים ספורים נשמעת שריקה ופיצוץ והרכב של אנשי דאעש עולה באש, וממשיך לדהור כשהוא בוער והופך לכדור אש גדול. לאחר מכן נראים לוחמי המיליציה הכורדית מחייכים ומתחבקים, בהקלה על ביצוע הפעולה המוצלחת. 



אחת הלוחמות הכורדיות אומרת במהלך הסרטון: "מחבל מתאבד של דאעש ניסה לפגוע בנו. אחד מאנשינו הצליח לפגוע בו". "זו פגיעה מצוינת, אני נרגש", אומר לוחם שעומד בסמוך אליה. על פי הקריין בסרטון נראה כי הכוחות, שילוב של לוחמי הכוחות המיוחדים הבריטיים, האמריקאים והצרפתים, הם אלו שהשתמשו בטיל המתוחכם ופגעו ברכב. 



בריטניה מפעילה למעלה מ-200 אנשי כוחות מיוחדים בעיראק ובסוריה בעוד ארצות הברית מפעילה 50 מאנשיה בסיוע לכוחות המיליציה הכורדית בסוריה, בעיקר בתפקיד של יועצים ומדריכים. אתמול הודיע הנשיא ובמה כי ישלח 250 חיילים נוספים לסייע לכוחות "החזית הדמוקרטית" בסוריה.