מתקפת טרור נוספת באירופה? משטרת איטליה הוציאה צווי מעצר עבור שישה בני אדם החשודים כי תכננו להצטרף לדאעש ולבצע פיגוע בוותיקן ובשגרירות ישראל ברומא, כך חשפו מסמכי בית המשפט. מתוך ששת החשודים נעצרו ארבעה: בני זוג ועוד שני צעירים בני 23. שניים נוספים, גבר מרוקאי ואשתו האיטלקייה,ש עזבו את המדינה בשנה שעברה ומאז שהו בעיראק ובסוריה, עדיין מסתובבים חופשי.



בתמלילי שיחות טלפון בין שלושה מהחשודים שכלולים בצו החיפוש, מוזכרות התקיפות שתכננו: "אני נשבע שאהיה הראשון שיתקוף אותם באיטליה של הצלבנים, אני נשבע שאתקוף אותם, באלוהי הוותיקן", אחד העצורים נשמע בעת ששוחח עם הגבר שטרם נתפס.



בשיחה שונה עם חשוד אחר, אותו אדם אמר כי הוא רוצה לפגוע בשגרירות ישראל ברומא, ואף ציין כי יצר קשר עם אזרח אלבני כדי להשיג אקדח. "ההיבט החדש פה הוא שאנחנו לא מדברים על אינדיקציה כללית (להתקפה) אלא על אדם ספציפי שהתמנה לפעול על אדמת איטליה", אמר מאוריציו רומנלי, התובע האיטלקי, במסיבת עיתונאים. "רומא מושכת תשומת לב כי היא קשורה לצלבנים הנוצרים", הוסיף.



איטליה לא סבלה התקפות טרור קטלניות כמו אלו שהתרחשו בצרפת ובלגיה, אך הרשויות עצרו מספר בני אדם שתכננו תקיפות דומות. חודש הקודם נעצר מבקש מקלט סומלי בן 22 שעבד כאימאם בחשד כי תכנן תקיפה ברומא.