"הדיווחים שראש הממשלה בנימין נתניהו מחכה שממשל חדש יתחיל בוושינגטון לפני השגת הסכם עם ארצות הברית על חבילת הסיוע הביטחוני הם שקריים", אמר בכיר ישראלי לעיתון ניו יורק טיימס, בהייחסו לרגישות המו"מ בין ירושלים וממשל אובמה, שיחות שמתארכות עקב חוסר ההסכמה על הסכום המדויק שיועבר לישראל.



המתח והמרירות שאופייניים ליחסי נתניהו ואובמה, שמונעים על ידי חילוקי דעות על נושאים מהותיים כמו עסקת הגרעין עם איראן והמו"מ בין הישראלים לפלסטינים, מעוררים ספקולציות כי נתניהו מעדיף לחכות לממשל הבא כדי לא להעניק לנשיא היוצא הישג שהוא יוכל להתפאר בו ולהציגו כהוכחה למדיניות הפרו ישראלית שלו, במיוחד לאחר שנחתם הסכם הגרעין עם איראן שישראל התנגדה לו נחרצות. 



ישראל מעוניינת בסיוע של ארבעה מיליארד דולרים עד ארבעה מיליארד וחצי דולרים, בחבילת הסיוע שתחליף מזכר ההבנות הנוכחי. בכירים בארה"ב הציעו סכום נמוך יותר: 3.7 מיליארד, והם מקווים שייווצר הסכם חדש לפני שאובמה יעזוב את תפקידו. בכיר בבית הלבן אמר כי המגעים עם ישראל נמשכים: "אנחנו מתכוננים לחתימת המזכר עם ישראל שיהווה את חבילת הסיוע הגדולה ביותר של סיוע צבאי לכל מדינה בהיסטוריית ארה"ב".



בחודש פברואר נתניהו אמר לקבינט שהמו"מ על מזכר ההבנות חדש לא יסתיים במהלך כהונת אובמה, זאת למרות הצהרתו בדאבוס כי ניתן יהיה להגיע להסכמה "במהלך החודשים הקרובים". נתניהו אמר לקבינט שהיה מעוניין לסיים את מזכר ההבנה בהקדם האפשרי, אלא שמדובר בעניינים מורכבים שלוקחים זמן. צוותים ישראלים ואמריקאיים עובדים במשך חודשים על הסכם חדש שיחליף את ההסכם הקיים שתוקפו יפוג בשנת 2017.



שרי ליכוד וחברי כנסת המקורבים לנתניהו הביעו סיפוק ביום שני כאשר 83 סנאטורים כתבו לאובמה ודחקו בו לאשר חבילת סיוע חדשה לישראל בשווי גבוה מהחבילה הנוכחית, שמסתכמת ב-3.1 מיליארד דולר. לפי דיווחים, אובמה הסכים להעלות את ערך החבילה לארבעה מיליארד דולרים אך הקונגרס מעוניין שיעלה את הסכום.



"ישנה תמיכה אדירה לצרכים הביטחוניים של ישראל שחוצה מחנות בסנאט ובקרב אזרחי ארה"ב", אמר שר התיירות יריב לוין, שהפך לבן הברית הקרוב ביותר לנתניהו. "על מנת להגן על ישראל הסיוע האמריקאי עומ דעל 3.3 מיליארד בשנה, ואנחנו מדברים על חבילת סיוע גדולה יותר". נתניהו מצידו, הדגיש כי נתון זה מחוויר לעומת מליארדי הדולרים העומדים לרשות איראן, עקב הסרת הסנקציות ממנה.