לירון גרוס, אחותו של אופיר גרוס, הישראלי בן ה-40 מירושלים שנרצח בהונגריה, התראיינה היום (שני) לגלצ וסיפרה על התדהמה שהכתה במשפחה. "הוא היה סטודנט לתואר שני בגרמניה ונסע להונגריה בין הסמסטרים. ידענו על החיים שלו, הוא היה איתנו בקשר יומיומי. זה לא היה הגיוני שהוא לא יצר קשר פתאום".



לדברי האחות אין באפשרותה לפרט על האירועים שהביאו למותו של אחיה מחשש לפגוע בהתנהלות החקירה. עם זאת הוסיפה: "בגלל התמימות שלו הוא הלך עם האנשים הלא נכונים". האחות הוסיפה בכאב: "הוא היה בן אדם טוב וחכם שעזר לכולם. הוא נפל קורבן לתמימות ולאמונה שלו באנשים. קטפו לנו פרח, לקחו לנו מתנה".



כאשר המשפחה לא הצליחה ליצור קשר עם הנעדר, הם טסו להונגריה לחפש אותו. "הוא היה עדין, עזר לכל מי שביקש בלי להגדיר בזמן. אנחנו עדיין מנסים לעכל, זה לא מגיע לו ולא מגיע לנו, אנחנו מתגעגעים".




נעצרו שני חשודים במעשה



ההודעה על היעלמותו, שגרירויות ישראל בגרמניה והונגריה, יחד עם נספח המשטרה היושב בברלין, היו בקשר עם שלטונות הונגריה בנושא ועדכנו באופן שוטף את המשפחה. הקונסול בהונגריה מסר כי ביום ראשון נצפה אופיר שותה בירה בבר מקומי, כך לפי עדת ראייה. לדבריה, הוא לא היה מעוניין להזמין אוכל כיוון שהמחיר היה יקר, ולאחר מכן רצה לקחת חדר במלון אך גם המחיר שם היה יקר עבורו.



אתמול הותר לפרסום כי גרוס אותר ללא רוח חיים ביער בהונגריה. כרגע כל כיווני החקירה נבדקים, כולל חשש לרצח של גרוס. מאוחר יותר אתמול דווח כי נעצרו שני חשודים ברצח, בני 19 ו-21. עד כה לא ידועים פרטיהם ולא המניע למעשה.