קן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון וחבר הפרלמנט הבריטי לשעבר, שרק בשבוע שעבר הושעה ממפלגת הלייבור משום שאמר שאדולף היטלר תמך בציונות משום שבתחילת תקופת שלטונו לא רצה להשמיד את היהודים אלא לגרשם לישראל, נתפס באמירה אנטישמית נוספת. 



 "הקמת מדינת ישראל היתה טעות ביסודה משום שבארץ ישראל היתה קהילה פלסטינית במשך 2,000 שנה", כך אמר ליווינגסטון בראיון לערוץ הטלוויזיה הבריטי המשדר בערבית "אל ראד אל ערבי" בחודש שעבר, שתורגם על ידי מכון ממרי לחקר תקשורת המזרח התיכון. 



עוד אמר ליווינגסטון על הקמת מדינת ישראל, כי מדובר בקטסטרופה גדולה. "היינו צריכים לספוג את הפליטים היהודים אחרי מלחמת העולם ה-2 בבריטניה וארצות הברית". לדברי הפוליטיקאי הבריטי, ניתן היה ליישב את היהודים מחדש, בעוד שכיום, 70 שנה אחרי, המצב עדיין מתוח מאד, ויש אפשרות למלחמות רבות נוספות, אפילו למלחמה גרעינית".



כשנשאל האם הוא תומך בתנועת ה-BDS הקוראת לחרם על ישראל, ענה ליווינגסטון כי הוא אף פעם לא קונה שום דבר מישראל.



לדבריו, כשמסתכלים על העולם הערבי באותה תקופה, היו קהילות יהודיות גדולות שלא סבלו מאיומים או התקפות, אלא חיו בשלום לצד שכניהם הערבים. אבל כל זה נהרס עם הקמת מדינת ישראל וכל הקהילות היהודיות בעולם הערבי גורשו לישראל.



ליווינגסטון גם קשר בין הסכסוך הישראלי -פלסטיני לבין ארגון המדינה האסלאמית. "תמיד אמרתי שאי פתרון הבעיה הפלסטינית גורמת לפיגועי טרור. מה גורם לנער בן 16-15 להצטרף לדאעש או לבצע מתקפות טרור כמו שראינו בפריז או בבריסל? הוא לא עושה זאת משום שהוא נהנה להרוג, אלא משום שהוא מאמין שהוא קורבן לחוסר צדק. המערב חייב לטפל בחוסר הצדק, או שהוא ימשיך לתדלק את הטרור".