ראש העיר של כולם: לאחר שעשה היסטוריה ונבחר להיות ראש העיר המוסלמי הראשון של לונדון, בחר סאדיק חאן בקפידה את ההופעה הפומבית הראשונה שלו בתפקיד, והשתתף היום (ראשון) בטקס שנערך באנדרטה לזכר הנרצחים בשואה. 

חאן השתתף באירוע, שנערך בצפון לונדון, לצד דמויות בכירות בקהילה היהודית בעיר, על מנת לכבד את המיליונים שנטבחו בידי הנאצים במלחמת העולם השנייה. זאת לאחר שהדגיש במהלך הקמפיין את מחויבתו למלחמה באנטישמיות, בצל שורת הפרשיות במפלגתו, הלייבור, שגרמו לשערורייה בבריטניה בשבועות האחרונים.  

טקס הזיכרון נערך באצטדיון ראגבי והשתתפו בו אלפים מהקהילה היהודית של לונדון, בהם יותר מ-150 ניצולי שואה, והופיעה בו מקהלה של תלמידים מחמישה בתי ספר יסודיים יהודיים.

חאן בן ה-45, בנו של נהג אוטובוס ובן למשפחה פקיסטנית ענייה החליף את ראש העיר המכהן מהמפלגה השמרנית בוריס ג'ונסון, ויהיה כאמור, ראש העיר המוסלמי הראשון שיוביל בירה מערבית גדולה. חאן קיבל 44% מהקולות והביס את מועמד המפלגה השמרנית זאק גולדסמית' בעל השורשים היהודיים שזכה ב-35% מהקולות.

"הלייבור", מפלגתו של חאן עוררה כאמור סערה בימים האחרונים לאחר שהשעתה בחשאי 50 חברים בשל הערות אנטישמיות. ראש המפלגה, ג'רמי קורבין, התייחס לסערה ואמר: "לא מדובר במשהו ענק, מה שיש הוא מספר קטן של אנשים שאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר. לכן הודענו כי הם יושעו וכי הדברים ייחקרו".

בשל הסערה במפלגתו, בראיון שהעניק לעיתון ״אובזרבר״ לפני הבחירות, הוא הביע את החשש מכך שסיכויי מפלגת הלייבור להשיב לעצמה את השליטה בבירה ייפגעו והזהיר כי התוצאה עלולה להיות צמודה, שלא כפי שמראים הסקרים. "אני מסכים שההערות של קן ליווינגסטון לא גורמות לתושבים יהודים בלונדון להרגיש שהלייבור מהווה עבורם בית, ולכן אמשיך לעשות מה שתמיד עשיתי - לדבר בשביל כולם", אמר. "אם תהיה לי הפריבילגיה לשמש ראש העירייה אראה לתושבי לונדון איזה סוג ראש עירייה אני יכול להיות"