ראש עיריית לונדון לשעבר, בוריס ג'ונסון, אחד הדוברים העקביים ביותר למען יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, יצא היום (ראשון) בהצהרה מזעזעת המשווה בין האיחוד האירופי לצורר הנאצי, אדולף היטלר, בניסיון להסביר את תמיכתו ביציאת בריטניה מהאיחוד. 

על פי דבריו של ג'ונסון, שאיפתו של האיחוד האירופי להקים מדינת-על דרך איחוד היבשת תחת גוף ממשלתי נבחר הוא זהה לשאיפתו של היטלר לכבוש את אירופה ולנהל אותה.  "נפוליאון, היטלר, מגוון של אנשים ניסו לאחד את היבשת", הוא אמר לעיתון הבריטי "דיילי טלגרף", "האיחוד האירופי מנסה לעשות את אותו הדבר באמצעים שונים", הוסיף ראש העיר הידוע בהתבטאויותיו החריפות. 
התגובה לא אחרה לבוא וג'ונסון קיבל ביקורת זועמת מחברת הפרלמנט מטעם מפלגת הלייבור, איווט קופר, שהאשימה את ראש העיר לשעבר כי הוא "משחק משחק מלוכלכך". "ג'ונסון מנסה להשוות את המוסד ששמר על השלום ביבשת שלנו במשך עשורים, להיטלר שפיקד על רצח העם של מיליונים" התרעמה קופר. 

 "ככל שהוא מנופף יותר ויותר בטיעונים היסטריים כאלה", קבלה קופר, "כך הוא חושף את חוסר שיקול הדעת שלו, את נכונותו לשחק בפוליטיקה צינית ופלגנית ואת הריקנות הכללית של טיעוניו".
בוריס ג'ונסון, הנחשב על ידי התקשורת בממלכה כמועמד מוביל להחליף את יו"ר המפלגה השמרנית, דיוויד קמרון, הפך בחודשים האחרונים לאחת הדמויות המובילות החזקות ביותר במחנה התומך בהתנתקות בריטניה מהאיחוד האירופי. הציבור הבריטי צפוי להצביע על הישארות המדינה באיחוד האירופי במשאל עם שיערך ב-23 ביוני.