מחפשים כלה? הדרך המסורתית בה זוג מכיר ומתאהב כנראה לא עובדת טוב בקרב לוחמי דאעש, כך לפחות על פי אתר "באזפיד", שפרסם היום (רביעי) כי בדאעש החליטו על רעיון מקורי להבטחת המשך הבאת צאצאים שיגויסו לארגון - אתרי היכרויות. איך זה עובד? ארגון הטרור פותח חשבונות באתרי היכרויות ומפתה כלות פוטנציאליות להגיע לעיראק וסוריה, שם הן יינשאו ללוחמיהם.



גורם בשירותי המודיעין סיפר כיצד נערה פותתה באינטרנט על ידי בחור המתגורר בבירה הסורית של ארגון הטרור, א-רקה. הגורם אמר כי "פנתה אלינו משפחה שחשדה שאחת מבנותיהם מדברת עם אנשים מסוכנים באינטרנט" והוסיף כי ניסו לפתות אותה להגיע לא-רקה על ידי התנאים אותם תקבל: "הוא סיפר לה על הבית הגדול שיהיה לה ועל המשרתים, בעלה יהיה לוחם נאה והוא אף שלח לה את התמונות של התכשיטים היפים שהוא יקנה לה לליל כלולותיה".



למזל המשפחה, הנערה הצעירה, שגרה בקרבת העיר הירדנית זרקא, נעצרה לפני שהספיקה לברוח לסוריה. בכיר ירדני אמר על האירוע כי "המקרה רק מראה שגם דרך אתרי היכרויות דאעש מגייסים אנשים לארגון". לדבריו, המקרה מדגיש עד כמה קשה לעצור צעירים שאפתנים שרוצים להילחם לצד לוחמי דאעש וכלות ג'יהאד המגויסות באמצעות האינטרנט.



"תמיד יהיו להם סרטוני יוטיוב"


הבכיר הוסיף: "גם אם נסגור את כל המסגדים, נעצור כל אדם שתומך בדאעש בירדן, עדיין יהיו סרטוני יוטיוב שמגייסים צעירים עם קרבות אקדחים". הוא המשיך ואמר כי "עדיין יהיה טוויטר בו גברים מצייצים על כך שהם חיים בגן עדן עם שלוש נשים".



כזכור, מספר תלמידות בריטיות נסעו לסוריה בשנים האחרונות באמצעות מסלול המכונה "שביל כלות הג'יהאד", לאחר שפותו באינטרנט. ביניהן הייתה יורה חוסיין, בת 15 מבריסטול באנגליה, שפיתו אותה להתגייס לדאעש באמצעות שדכנית ג'יהאד באתר היכרויות של מוסלמים קיצוניים ב-2014. בחשבון הטוויטר של האתר, אשר מקורו בסוריה, נכתב כי: "שדכנית הג'יהאד כאן כדי לחבר בין אלה המבקשים להתחתן בסוריה".