טלנובלה טרגית: גבר נכלא משום שהטביע את האקסית שלו אחרי שהיא אמרה לו שהיא מצאה אהבה חדשה במהלך חופשה בטורקיה. דזמונד תומאס, בן 51, תקף את לורה הולדן, בת 35, בזמן שבנם הקטן חיכה מחוץ לדלת האמבטיה וקרא לאמו.



תומאס עבד כמטפל, בבית חולים, בניוטאון, ליד בירמינגהם באנגליה והוא נידון למאסר עולם לאחר שהודה ברצח. במהלך הדיונים בבית המשפט בבירמינגהם, סיפרו שלבני הזוג היו שני ילדים והם היו במערכת יחסים בעייתית במשך 19 שנים. "יש עדויות רבות המצביעות על כך שיחסיהם היו הפכפכים ותומאס השתמש באלימות כלפי הולדן", אמר התובע רוברט פרייס.



התפנית הדרמטית ביחסיהם, שבסופו של דבר הביאה לרצח הנורא של הולדן, התרחשה כאשר היא טסה לחופשה בטורקיה ביולי האחרון יחד עם אחותה, ילדיה ושני בני דודים. "היא פיתחה קשרים עם אדם מקומי ובילתה זמן איתו", אמר התובע והוסיף: "תומאס נעשה חשדן ומספר רב של שיחות והודעות טקסט הוחלפו ביניהם. כנראה שהולדן החליטה להיפרד מתומאס ולהתחיל חיים חדשים בטורקיה".



נרצחה בשל קנאה. לורה הולדן. צילום: מתוך המירור
נרצחה בשל קנאה. לורה הולדן. צילום: מתוך המירור



הולדן נרצחה בשלושה באוגוסט לאחר שתומאס ביקר בביתה. בסביבות השעה שש בבוקר, בנם בן התשע שמע את הוריו מתווכחים ואז ראה אותם הולכים לחדר האמבטיה, שם אביו נעל את הדלת. הילד שמע רעשים נוספים לפני שנהיה שקט. כשאביו פתח את הדלת הוא לא ראה את אמו. תומאס נעל את הילד בסלון אבל הילד הקטן יצא מהדלת האחורית והתקשר לדודתו. היא נסעה במהירות לבית ומצאה את אחותה שוכבת עם הפנים למטה בתוך האמבטיה שהייתה מלאה ב-10 סנטימטרים של מים.



"הילדים יצטרכו לחיות ללא הוריהם"


המשטרה מיד הוזעקה והחלו סריקות אחר תומאס שנעצר מאוחר יותר. פתולוג סיכם כי הולדן איבדה את ההכרה לאחר שהוכתה בראשה עם צנצנת זכוכית. במהלך המשפט השופט אמר שהרוצח ירצה מאסר של מינימום 15 שנים והוסיף: "שני הילדים הצעירים האלה יצטרכו לחיות ללא תמיכת הוריהם. לורה הייתה אהובה והיוותה חלק בלתי נפרד ממשפחתה. הרגת אותה כי הוצפת קנאה שלא רצית או שלא היית מסוגל לשלוט בה", אמר השופט.



ההגנה מנגד, בראשות עו"ד ריצ'רד אטקינס, טענה כי תומאס לא התכוון להרוג את לורה כשהלך לביתה. "הוא הבין את עוצמת הדבר שעשה ורצה להתאבד".



אחותה של הקורבן, קלי הולדן, תיארה אותה כ"אישה חרוצה ויפה שחיה למען ילדיה". היא הוסיפה: "היא מעולם לא הזיקה לאף אחד, רק רצתה למצוא אושר. תומאס שלט בה כל הזמן כשהם היו ביחד. הוא גרם לנו כל כך הרבה סבל וכאב. אנחנו אף פעם לא נראה עוד את חיוכה המקסים או נשמע את צחוקה".