הישג אדיר לימין הקיצוני בבחירות באוסטריה. מועמד מפלגת החירות האוסטרית, נורברט הופר, מסתמן כמוביל בבחירות לנשיאות, זאת לאחר ספירת מרבית הקולות בבחירות במדינה האירופית. משרד הפנים האוסטרי דיווח כי הופר מוביל על יריבו, איש מפלגת הירוקים אלכסנדר ואן דר באלן בהפרש זעום.
ההכרעה הסופית צפויה להגיע עם ספירת המעטפות הכפולות שנשלחו בדואר מישובים נידחים. באופן היסטורי נוטות המעטפות הכפולות לתת יתרון קל לימין לכן בקרב אנשי מפלגת החירות כבר ניתן לראות חגיגות של ניצחון. מפלגת החירות האוסטרית נחשבה בעבר למפלגה בעלת מצע אנטישמי ובדלני ומשרד החוץ הישראלי נמנע מלהכיר בה בשל עברה. זאת על אף העובדה שבשנים האחרונות שינה יו"ר המפלגה, היינץ שטראכה עסק בניסיון לשקם את תדמיתה האנטישמית של המפלגה, העמיק את הקשרים עם מפלגת הליכוד הישראלי ומיקד את הקו האידאולוגי של המפלגה בהתנגדות לאיחוד האירופי, להגירה מהעולם המוסלמי ולשנאת זרים.
 

קשיי הקליטה שחיזקו את הימין

אוסטריה קלטה במהלך השנה האחרונה למעלה מ-90 אלף פליטים ומבקשי מקלט מסוריה, אפגניסטן ועיראק. מדובר במספר חסר תקדים שמהווה למעלה מאחוז מאוכלוסיית המדינה הקטנה. קשיי הקליטה והעלות הכלכלית הכבדה חיזקה את תנועות הימין במדינה שמעוניינות לסגור את גבולותיה בפני הגירה ולמנוע את התפשטות האסלאם הקיצוני במדינה. 

תוצאות הבחירות באוסטריה מהוות קו פרשת מים פוליטי, שכן בפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה וכינון רפובליקה דמוקרטית במדינה שהייתה חלק מהרייך השלישי של היטלר, שתי מפלגות המרכז נדחקו החוצה מהמאבק על נשיאות המדינה. מוסד הנשיאות באוסטריה הוא בעיקר סמלי אך ההישג חסר התקדים של מפלגת החירות מעיד על התחזקות המפלגה ועל סיכוי הולך וגובר שלה לכבוש את השלטון בבחירות לפרלמנט בשנת 2018.