מזעזע: זוכרים שכשהייתם קטנים אמא שלכם אמרה שאסור לדבר עם זרים? אז זה תקף גם כשאתם מבוגרים ובעיקר ברשתות החברתיות, במיוחד אחרי שתקראו את הסיפור המלחיץ הבא. שתי צעירות מאנגליה ניסו לחטוף תינוקות באמצעות הפייסבוק - הולי קלנד בת 18 וקודי פראר, בת 17 מווסטרשייר רצו לחטוף את התינוקות ולגדל אותם. הפרשה המזעזעת כוללת עד כה שלושה מקרים - אחת מהאמהות שככל הנראה הצעירות ניסו לחטוף את בנה, מתגוררת בהאדרספילד והיא הייתה אחת כאמור, משלוש נשים שנפלו קורבן להונאה מקוונת על ידי הצעירות.

הנערות השתמשו בחשבון פייסבוק מזויף כדי לקבל את פרטיהן של אמהות טריות בכל רחבי המדינה ובמשטרה מעריכים שקלנד רצתה לאמץ תינוק. האם שבנה נמצא במרכז הפרשה, סיפרה בעיתונות המקומית: "היה לי קשר בפייסבוק בחודש ספטמבר עם בחורה בשם קלייר פיירנט. היא אמרה שיש לה בגדי תינוקות בחינם ושאלה אם אני מעוניינת. בהתחלה אמרתי שכן, אבל אז היא התחילה לשאול מה הכתובת שלי, התעניינה במשקל וגיל התינוק".

"שאלתי למה היא צריכה לדעת והיא אמרה שזה בשביל העתיד, אם היא יהיו לה עוד בגדים במלאי", אמרה האם המבוהלת שמאז לא שמעה שום דבר מהבחורה, עד שהיא נקראה מאוחר יותר על ידי הבלש דאנקן גוק, מהמשטרה בדרבישייר להגיע לחקירה. הבלש סיפר לה כי ההודעות שקיבלה היו חלק מהונאה שהתגלתה לאחר שפראר ביקרה בביתה של אחת מהאמהות בעיר דרבי, כשהיא מתחזה לעובדת סוציאלית. האם החלה לחשוד לאחר שפראר ביקשה לקחת את התינוק מידי האם לבדיקה רפואית.



"הייתי נורא מזועזעת כאשר קיבלתי את השיחה מהמשטרה", סיפרה האם. "התחלתי לבכות, פשוט לא יכולתי לחשוב על זה". בית המשפט גזר על קלנד ופראר עונש מאסר של שנה ב'מרכז לעבריינים צעירים", לאחר שהשתיים הודו בקשירת קשר לחטוף תינוקות, בבית המשפט לנוער בדרבי. הפרשה הביזארית לא הסתיימה כאן, במהלך הדיונים בבית המשפט, קלנד סיפרה למשטרה כי היא בנמצאת בהריון ואף בוצעה לה בדיקה, אשר התבררה כסריקה שהודפסה באינטרנט.



האם שניסו לחטוף את תינוקה הוסיפה כי מאז המקרה "ממש קשה לי לסמוך על אנשים, במיוחד באינטרנט. אני רק רוצה שאנשים יהיו מודעים יותר לא ליצור קשר בפייסבוק עם אנשים לא מוכרים".