בית משפט בפנסילבניה קבע הערב (שלישי) כי ביל קוסבי, מי שהיה אחד הקומיקאים האהובים ביותר בארצות הברית ואף מחוץ לה, יועמד למשפט אחרי שהתגלו ראיות מספקות שמעידות לכאורה כי הוא ביצע תקיפה מינית לפני 12 שנה.



השופטת אליזבת מקהיו מבית המשפט של מחוז מונטגומרי הכריעה כי התביעה הציגה מספיק ראיות על מנת להעמיד את קוסבי (78) לדין על שלושה סעיפים של תקיפה מגונה, שאם יורשע בהם הוא עלול לעמוד בפני עונש של עד עשר שנות מאסר. "מר קוסבי, בהצלחה לך, אדוני", אמרה השופטת. "תודה לך", השיב קוסבי בקצרה. מועד המשפט ייקבע ב-20 ביולי.



קוסבי נעצר בדצמבר האחרון אחרי שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום שבו נטען כי הוא סימם ותקף מינית את אנדריאה קונסטנד (43), לשעבר מנהלת קבוצת כדורסל הנשים של אוניברסיטת טמפל בפילדלפיה, בביתו בשנת 2004. התביעה של מחוז מונטגומרי קבעה כבר בפברואר 2005 כי אין מקום להליכים משפטיים וקוסבי וקונסטנד הגיעו להסדר חסוי שנה לאחר מכן. אולם אחרי שנחשפו התצהירים מהמשפט האזרחי שבהם הודה קוסבי בשימוש בסמי הרגעה, הוחלט לחדש את ההליכים נגדו.




מכחיש את ההאשמות



לפני הכרעתה של מקהיו, נערך היום שימוע מקדים בבית המשפט שבמהלכו הוצגה ההצהרה של קונסטנד בפני חוקרי המשטרה משנת 2005. קונסטנד עצמה לא נדרשה להתייצב בפני בית המשפט ולכן נציגה של משטרת המחוז הקריאה את הדברים. עורכי דינו של קוסבי טענו כי מדובר בעדות שמיעה, אולם השופט לא הסכימה לקבל את זה.



בהצהרתה, טענה קונסטנד כי קוסבי הזמין אותה לביתו ואמרה לה ללבוש בגדים נוחים. לאחר מכן, הוא נתן לה שתי גלולות שגרמו לה להרגיש מטושטשת עם כאב בטן ובלי יכולת לעמוד ואז החל לחדור לבגדיה התחתונים. "אמרתי לו 'אני לא יכולה אפילו לדבר, מר קוסבי'", סיפרה. "התחלתי להיכנס לפאניקה". מנגד, בהצהרתו של קוסבי למשטרה נטען כי יחסי המין היו בהסכמה וכי קונסטנד מעולם לא התנגדה.



לאורך השנים הועלו נגד קוסבי, אחד הקומיקאים האהובים באמריקה וכוכב "משפחת קוסבי", טענות מצד נשים על תקיפות מיניות, ובשנה האחרונה נחשפו עשרות מתלוננות, חלקן על מקרים שהתרחשו לפני ארבעה עשורים, אולם המקרה של קונסטנד הוא הפעם הראשונה שבה מתנהלים הליכים משפטיים פומביים נגד השחקן. קוסבי ונציגיו הכחישו בתוקף את הטענות נגדו, אולם רשתות טלוויזיה מיהרו לבטל פרויקטים מתוכננים עמו.