איל ההון הניו יורקי והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ גרף את כמות הצירים המספקת, 1,238 במספר, המקנה לו מועמדות בטוחה מטעם המפלגה הרפובליקנית לבחירות לנשיאות ארה"ב, כך דיווחה הערב (חמישי) רשת החדשות האמריקאית BBC. המועמדות לנשיאות הרפובליקנית כבר הובטחה לו לקראת בוועידת המפלגה ביולי, מאחר וכל המועמדים האחרים פרשו מהמירוץ.

אתמול נודע כי המועמד הרפובליקני הצפוי לנשיאות דונלד טראמפ לא מתכוון לבקר בישראל או בארץ אחרת. "אני רוצה להתרכז בארצות הברית ובבחירות", אמר טראמפ בראיון שהתפרסם בעיתון "וול-סטריט ג'ורנל". "ביקורים במדינות מעבר לים אינם צעד נבון ברגע זה", אמר. התבטאותו של טראמפ, שפירושה המיידי היא שאין לו כוונה לצאת מתחומי ארצות הברית עד לבחירות, מפריכה דיווחים שרווחו באחרונה ושמקורם מסביבת מקורביו שהוא מתכונן לבקר בישראל, בגרמניה וברוסיה.

טראמפ איננו מצפה לתמיכה משמעותית מקרב יהודים בבחירות לנשיאות. מנהיגים ובכירים יהודים בניו יורק נשמרים שלא להתבטא בפומבי באופן שעשוי להתפרש כתמיכה שלהם במועמד מסוים. אבל בשיחות פרטיות שלא לייחוס, יהודים בכירים, גם אלה שידועים בהשקפותיהם הימניות, מביעים התנגדות סוחפת לטראמפ כמועמד לנשיאות. הנימוק העולה בשיחות הוא שטראמפ איננו צפוי, משנה דעותיו והתבטא פעמים אחדות כי הוא יהיה נייטרלי בגישתו לסכסוך הישראלי-פלסטיני. 

ביטול הביקור בישראל חושף למבוכה את התומך היהודי הבולט של טראמפ - המיליארדר שלדון אדלסון שהצהיר כי הוא תומך בטראמפ ומתכונן לתרום לקמפיין של טראמפ סכומים גדולים. לפי דיווח שפורסם באחרונה, ראשי הקואליציה היהודית הרפובליקנית עוסקים בהכנות אחרונות וארגון של ביקור טראמפ בישראל. לפי התוכנית, כליווי לטראמפ אמורה הייתה לצאת לישראל משלחת של פעילי הקואליציה, במטרה להפוך את נוכחותו של המועמד הרפובליקני בארץ למפגן תמיכה יהודית במועמדותו. לפי הדיווחים שפורסמו, המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, התומך בטראמפ, היה מעורב בהכנות לביקור ואף תרם למימון עלויות הנסיעה של ראשי הקואליציה.



"אם להיות כנה, אני לא חושב (שביקור בישראל) ישפיע  על הבוחרים", אמר טראמפ בראיון. "מה שאני באמת רוצה לעשות זה להתרכז בארצנו ובבחירות". אם זאת, הוסיף, "ייתכן (ואבקר בישראל) הוזמנתי על ידי ארצות אחרות". טראמפ כבר ביטל ביקור מתוכנן בישראל בחודש דצמבר בתגובה לביקורת שהשמיע ראש הממשלה בנימין נתניהו,  על ההתבטאויות של טראמפ נגד מוסלמים.