הסנקציות נגד איראן ובנות בריתה שאינן עוסקות בנשק הגרעיני הביא את ארגון חיזבאללה למצב הכלכלי הגרוע ביותר שלו מזה עשורים, כך אמר אדם ז'ובין, תת שר האוצר האמריקאי לענייני וטרור ומודיעין פיננסי.



בעדות בפני ועדת החוץ של בית הנבחרים אמר ז'ובין: "אני יכול להבטיח לכם שאנחנו עובדים קשה על מנת להוציא אותם מהתמונה". בעדותו תיאר הפקיד הבכיר את הסנקציות שהוטלו על הארגון בחודשים האחרונים ונועדו לבודד אותו עוד יותר.



העדות באה בעקבות חשש של חברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים אודות דיווחים שארצות הברית עושה הכל כדי להקל על איראן בהסרת הסנקציות. יו"ר הוועדה, אד רויס, מתח ביקורת על ממשל אובמה ואמר כי "נאמר לנו שסנקציות הקשורות לטרור, זכויות אדם וטילים בליסטיים יישארו בתוקף, אבל כעת אומרים לנו שהן עלולות לפגוע בהסכם הגרעין עם איראן. מדיניות הבית הלבן כלפי איראן משולה להליכה על ביצים".



ז'ובין דחה את הטענות ואמר כי "לא הסרנו את הסנקציות שנועדו להתמודד המעשים של איראן לטובת חוסר יציבות באזור. הסנקציות האלה אינן רק מילים על הנייר, אנחנו אוכפים אותן בנחישות".



עדות נוספת שנשמעה בפני הוועדה, היתה של תומאס קאנטרימאן, עוזר למזכיר המדינה ג'ון קרי, שחשף בפני הוועדה שארצות הברית סייעה לישראל לתפוס את הקלוס C - ספינת נשק איראנית - בים האדום. בעבר לא הוזכרה כל מעורבות אמריקאית בתפיסת הספינה.