1500 סטודנטים מקמפוסים ברחבי ארה"ב ישתתפו בכנס בינלאומי נגד תנועת החרם על ישראל, ה-bds, המתקיים היום  (שלישי) בבניין האו"ם בניו יורק.  זהו כנס ראשון מסוגו שאורגן ומתוכנן כמיפגן כוח, מבצע התרסה ענק ומאבק נחרץ במטרה לחשוף ולגנות קבל עולם  את השקרים, העלילות והשנאה נגד ישראל שמפיצה תנועת  החרם - תנועה שכהגדרת שגריר ישראל באו"ם דני דנון  מייצגת "את האנטישמיות המודרנית".

 
בכנס, שמושב הפתיחה שלו יתקיים באולם מליאת עצרת האו"ם, ישתתפו היום נציגים של עשרות ארגונים ופעילים יהודים ולא יהודים המעורבים במאבק נגד תנועת החרם. "המטרה היא להעביר מסר לכל שונאינו שישראל לא תיכנע ותמשיך לפעול בכל מקום במטרה לחשוף את מסכת השקרים של תנועת ה-bds", אמר השגריר דנון.
 
 את הכנס יזם והוביל השגריר דנון. בשיחה ל'מעריב' סיפר כי הרעיון לקיים כנס נגד תנועת החרם עלה בדעתו בעקבות החלטה שאושרה במועצת לזכויות האדם של האו"ם "יש לסמן עסקים ישראליים ב'רשימה שחורה'  שתתעדכן כל שנה". לפי ההחלטה הזאת שאושרה במארס השנה תקציב האו"ם יממן מעקב אחרי עסקים ישראלים. ההחלטה חשפה לדברי השגריר את האו"ם כ"ארגון המתנהל בתקופות אפלות". 


שגריר ישראל באו"ם דני דנון. צילום: פלאש 90
שגריר ישראל באו"ם דני דנון. צילום: פלאש 90


 דנון טוען כי "פעילות החרם נגד ישראל מרחיקה יהודים, בעיקר מקרב הדור הצעיר, מישראל. חשוב מאוד לכן לרתום סטודנטים יהודים למאבק נגד החרם – מאבק שיקרב אותם לישראל". לדברי השגריר, "מלבד הפעילות הגלויה של תנועת החרם שאנחנו מודעים לה, יש 'חרם שקט' שהתנועה מקדמת בערוצים חשאיים". השגריר גורס כי נכון שפעילות תנועת החרם על ישראל מתקיימת ברחבי העולם.

אבל "המאבק נגד התנועה חייב להתרכז בארה"ב. ומטרת הכנס היא ליצור מנוף אופרטיווי למאבק נגד תנועת החרם על ידי גיוסם של סטודנטים יהודים והכשרתם כ'שגרירים' למאבק בחרם". לאחר מושב הפתיחה יתקיימו שלוש סדנאות בהשתתפות מומחים ומשפטנים שבמסגרתם ידונו בדרכים ואמצעים למאבק נגד תנועת החרם. משתתפי הכנס יקבלו ערכת "שגרירי מאבק ב-bds " שתכלול כלים פרקטיים ושמות של אנשי קשר שיוכלו לסייע להם במאבק נגד תנועת החרם.
 
בארגון הכנס וההכנות השתתפו ארגונים יהודים מרכזיים ביניהם, הקונגרס היהודי העולמי, קרן היסוד, הליגה נגד השמצה, ה'בונדס', ארגון בני ברית, הילל ועוד. נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר אמר, "המהפכה האנטי ישראלית ברחבי הקמפוסים והפרלמנטים בעולם כבר יצאה מגבולותיה ומוכיחה את עצמה להיות חד משמעית תופעה אנטישמית". לדברי לאודר, "אויבנו ניסו להשמיד אותנו במהלכים צבאיים וכלכליים ונכשלו. כעת הם מנסים להשמיד אותנו במהלכים פוליטיים, ולמרות שהם סבורים שהם כבר מנצחים אני לא נפסיק להלחם עד שיכשלו גם בזה".