האירוע שהקפיץ את לוס אנג'לס כולה על הרגליים התברר כרצח והתאבדות, בו נהרגו שני גברים מבוגרים. "בשעה 10 הבוקר (שעון קליפורניה), אירע רצח והתאבדות בבבניין ההנדסה ונראה כי האירוע הסתיים לחלוטין", אמר צ'ארלס בק, מפקד משטרת לוס אנג'לס. 
 
"אנחנו בתהליך של חזרה של הסטודנטים לכיתות, הם נמצאים במהלך בחינות הגמר וזו תקופה מאד לחוצה. אין ראיות לחשודים נוספים בשלב הזה", סיפר מפקד המשטרה והוסיף כי "ייתכן כי יש מכתב התאבדות במקום, אין לנו את הזהות שלהם עדיין".
 
תחילה, התקרית נחשדה כאירוע ירי המוני, המשטרה המקומית אישרה כי יש שני נפגעים וכי המצוד נמשך אחר היורה. אז דווח כי היורה לובש ז'קט שחור ומכנסיים שחורים וכוחות משטרה גדולים מחפשים אחריו ברחבי הקמפוס. היו דיווחים מפי סטודנטים על שני יורים, גבר ואישה לבנים שנראו יוצאים מהמקום שבו אירעו היריות הראשונות, בבניין ההנדסה. אך אלו כאמור התבררו כלא-נכונים.

סטודנטים נמצאים בהסגר באוניברסיטת UCLA. צילום: טוויטר



ברשת FOX דיווחו לפני האישור הרשמי מהמשטרה, כי ייתכן כי מדובר ברצח והתאבדות, זאת בשל רמיזות המשטרה ובשל העובדה שנמצאו שתי גופות ירויות, וכן אקדח ומכתב התאבדות. המניע לירי עדיין אינו ברור, כך נמסר מרשויות החוק.

סטודנטית בשם מאוויש חאן, בת 21, אמרה כי היא התחבאה בספריה עם כמה סטודנטים אחרים. "כל הקמפוס פשוט התחיל לרוץ ואני התחלתי לרוץ גם", היא סיפרה ללוס אנג'לס טיימס. "כולם היו מאד מבולבלים. נכנסנו לבניין, ואף אחד לא ידע מה קורה", היא סיפרה. "הרבה אנשים חשבו שזו הייתה בדיחה או תרגיל", היא אמרה.
רפי סנדס, סגן נשיא אגודת הסטודנטים ב-UCLA, אמר כי הוא וכ-30 סטודנטים אחרים השתמשו בחגורות המכנסיים שלהם על מנת לנעול את דלתות הכיתות אחרי שנפוצו החדשות על הירי.
סנדס, בן 20 מאוקלנד, אמר כי תיאורים שונים של היורה נפוצו ברחבי הקמפוס בהודעות סמס ובמדיה החברתית, ולקח כמה דקות עד שהקהילה בקמפוס הבינה את חומרת במצב. 
מפקד משטרת UCLA, ג'יימס הרן, סיפר במסיבת עיתונאים כי ישנם "שני הרוגים, שמתו מפצעי הירי. יש לנו עדיין חקירה מתמשכת וחיפוש מתמשך לוודא שאין נפגעים נוספים ואם יש יורה באזור. אלו שאלות שאין לנו עדיין תשובות עליהן".
"כרגע הקמפוס נמצא בהסגר, יש לנו מאות שוטרים וסוכנים כאן בקמפוס המסייעים במקרה", הוסיף הרן ואמר כי "השוטרים הגיבו בתוך רגעים בודדים, זה משהו שאנחנו מאומנים לעשות. צוותי חיפוש נמצאים בשטח על מנת לחפש אחר חשודים שהיו במקום. נמשיך לוודא שהקמפוס בטוח וברגע שנמצא את החשודים נעצור אותם".