שרי החוץ מרחבי העולם מתכנסים היום (חמישי) בפריז לפגישת הכנה לוועידה שתיערך מחר בנושא חידוש הליך השלום בין ישראל לפלסטינים – וממשלת ישראל ממשיכה להביע התנגדות תקיפה לאירוע. 
מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, התייחס היום לסוגייה ואמר: "הדרך היחידה לשלום היא דרך משא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים, בתמיכת מדינות ערב, ולא דרך הועידה בפריז. אם יש סכסוך עם שכן לא צריך לנסוע לצרפת ולהביא את סנגל כדי לפתור את זה".

ד"ר דורי גולד. צילום: AFP
גולד הוסיף ואמר כי "אני קורא מה שהפלסטינים אומרים על הועידה. סאיב עריקאת טוען כי המו"מ הישיר נגמר ולכן הוא פונה לוועידת פריז כתחליף. וועידות כאלה נותנות מילוט לפלסטינים ממשא ומתן ישיר איתנו. חייבים להחזיר אותם לשבת פנים אל פנים עם דיפלומטים ישראלים. לא אנחנו בורחים ממו"מ עם פלסטינים, הם בורחים מאיתנו. צריך לשבת ולסיים את הסכסוך. יש למדינות ערב את היכולת להשפיע על פלסטינים ואנחנו מעדיפים מעורבות שלהם".  

בתוך כך, שרי החוץ פרסמו לפני זמן קצר הצהרה מקדימה לוועידה, בה טענו כי האיום המרכזי לפתרון שתי המדינות הוא מפעל ההתנחלויות. המסמך הקצר שפורסם על ידי משרד החוץ הצרפתי מסביר את היוזמה הצרפתית ואת וועידת שרי החוץ שמתחילה אותה. "פיתרון שתי המדינות נמצא תחת סכנה", נכתב במסמך. המסמך לא משליך אשם על הפלסטינים במצב המדיני הנוכחי.