על הכוונת: ראש שירותי הביטחון באוקראינה, ואסילי גריצק, חשף היום (שני) כי שירותי הביטחון במדינה עצרו אזרח צרפתי שתכנן לבצע 15 פיגועי טרור בבתי כנסת ובמסגדים במהלך טורניר יורו 2016 בצרפת. ראש שירותי הביטחון באוקראינה אמר כי מדובר באזרח צרפתי שנעצר בסוף החודש שעבר בגבול בין אוקראינה לפולין ותכנן לבצע שורה של פיגועים בצרפת בזמן טורניר היורו. 



גריצק אמר שהאיש, ששמו לא פורסם, יצר קשר עם ארגונים חמושים לא חוקיים באוקראינה על מנת לרכוש נשק ותחמושת. "הצרפתי דיבר בצורה שלישית על פעולות ממשלתו, ביקר את מדיניות ההגירה ההמונית למדינה והתפשטות האסלאם והגלובליזציה", אמר גריצק, "וכן על תכניות לבצע מספר מתקפות טרור".


בסרטון שפורסם ומתעד את רגע תפיסתו, רואים את המחבל מעמיס נשקים וסוגי תחמושת שונים על רכבו עד שכוחות הביטחון מגיעים למקום ועוצרים אותו.



אירוע זה מגיע לאחר שבשבת נעצר אזרח צרפתי בן 25 בגבול הפולני-אוקראיני כשברשותו חומר נפץ וכלי נשק נוספים. על פי החשד הגבר התכוון לבצע פיגוע במהלך אליפות היורו 2016 ובחיפוש ברכבו נמצאו 100 ק"ג של חומרי נפץ, שלושה רימונים ורובי קלצ'ניקוב.

בשל המצב המתוח והחשש מפיגועים במהלך טורניר היורו, המשטרה בצרפת ובבריטניה נוקטת אמצעי אבטחה חסרי תקדים כדי לשמור את האוהדים בטוחים. כוחות משטרה וסוכנויות הביטחון, כולל הסקוטלנד יארד, נמצאים בכוננות גבוהה לאחר שדווחו אזהרות כי דאעש מתכנן פיגועים במהלך היורו. צרפת עדיין נמצאת במצב חירום בעקבות מתקפת הטרור בפריז שאירעו בחודש נובמבר בשנה שעברה, כשאלפי חיילים הצטרפו לסיורי המשטרה ברחובות על מנת להשיב את תחושת הביטחון.