פיגוע בטורקיה: מכונית תופת התפוצצה היום (שלישי) באזור ההיסטורי וזנסילר בלב איסטנבול, והביאה למותם של 11 בני אדם ולפציעתם של 36 נוספים. הפיצוץ אירע בעת שאוטובוס משטרתי עבר במקום. 



גורמים משטרתיים בטורקיה מסרו כי שבעה מתוך 11 ההרוגים הם שוטרים. בין הפצועים שלושה הנמצאים במצב קשה מאוד. עוד נמסר כי טרם ידוע מי עומד מאחורי המתקפה. ממשרד החוץ נמסר כי "הנושא בבדיקה מאז התרחשות האירוע. כרגע לא ידוע על מעורבות ישראלים".



המטען שהוטמן במכונית הופעל בשלט רחוק בשעות הבוקר העמוסות. הפיצוץ אירע סמוך לכיכר ביאזיט ההיסטורית, שנחשבת לאטרקציה תיירותית. בתקשורת המקומית הוצגו תמונות של האוטובוס שנפגע וכן של חזיתות הבניינים באזור, שגם הן נהרסו. 



הריסות באזור הפיצוץ במרכז איסטנבול. צילום: רויטרס
הריסות באזור הפיצוץ במרכז איסטנבול. צילום: רויטרס




למרות שטרם נלקחה אחריות על הפיגוע, ארגון דאעש והמחתרת הכורדית עמדו בעבר מאחורי פיגועים שהתרחשו על אדמת טורקיה. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר בעבר כי קבוצות טרור פוגעות באזרחים כי הן מפסידות במאבק מול כוחות הביטחון הטורקים.



טורקיה היא חלק מהקואליציה בראשות ארצות הברית נגד ארגון המדינה האסלאמית, ומאפשרת לה ולבנות בריתה להשתמש בבסיס חיל האוויר הטורקי באינצ'רליק על מנת לצאת משם למתקפות בעיראק ובסוריה נגד דאעש.



האירוע היום ממשיך את רצף הפיגועים בטורקיה. כזכור, בחודש מרץ האחרון, שלושה ישראלים נהרגו במתקפת טרור שאירעה באיסטנבול. קבוצה של 14 ישראלים נפגעה בפיגוע. ה-14 שהו במסעדה ברחוב קניות הומה אדם בעיר ליד כיכר טקסים, כשמחבל מתאבד הגיע למקום והתפוצץ.



פיצוץ עז הרעיד את מרכז העיר. צילום: רויטרס
פיצוץ עז הרעיד את מרכז העיר. צילום: רויטרס




כוחות משטרה סמך לאזור הפיגוע באיסטנבול. צילום: רויטרס
כוחות משטרה סמך לאזור הפיגוע באיסטנבול. צילום: רויטרס