בן משפחת המלוכה מאבו דאבי הוא בעל המניות הגדול ביותר בחברת בשר המספקת עגלים מאוסטרליה לישראל, כך מגלה אתר החדשות המקוון "מידל איסט איי". שייח מנסור בן זיאד אל נחייאן, המחזיק בארבעים אחוזים בחברה הנקראת "אמירייטס פיוצ'ר", ממלא גם את תפקיד סגן ראש ממשלה בנסיכות ואחיו של יורש העצר והשליט בפועל בנסיכות. הנסיך המיליארדר בן ה-45 הוא גם הבעלים של קבוצת הכדורגל מנצ'סטר סיטי מהפרמייר ליג באנגליה.

לפי הידיעה, חברת "אמרייטס פיוצ'ר" מנהלת עסקים בהיקף של יותר ממיליארד דולרים ולפני כמה שנים רכשה 40% ב"חיג'אזי וגושה" אחת מהחברות הגדולות ביותר בירדן, המתמחה באספקת בשר ברחבי המזרח התיכון. לחברה הירדנית, יש חברת בת באוסטרליה שבאמצעותה מייבאת ישראל עגלים. העגלים מובלים בספינות ולאחרונה טענו ארגונים לזכויות בעלי חיים כי תנאי ההפלגה הם אכזריים ביותר. 

העגלים נפרקים בנמל אילת ומובילים לתחנת הסגר ליד קיבוץ אילות. משם, לאחר תום תקופת ההסגר ולאחר בדיקות וטרינריות ואחרות, מובלים העגלים לבתי מטבחיים ברחבי הארץ. הקונה הישראלי היא חברת "סלאח דבח ובניו" מהכפר דיר אל אסד בגליל המערבי - ששולטים על כשישים אחוזים משיווק הבשר הטרי ובבעלותם רשת של חנויות מזון בצפון הארץ. משפחת דבאח נחשבת כמקורבת ביותר לבניו של אריאל שרון - עומרי וגלעד, שבבעלותם חוות השקמים בדרום הארץ ופעילים בתחום.


יודגש כי בשנים האחרונות התרבו הדיווחים על קשרי כלכלה ובטחון בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, שאבו דאבי היא אחת הנסיכויות שלה. לפי אותם דיווחים, אנשי עסקים מישראל מבקרים באמירויות ומקיימים קשרי מסחר. כמו כן, דווח כי בכירים לשעבר במערכת הביטחון של ישראל, באמצעות חברות שלהן או זרות - מוכרים ידע, ציוד וטכנולוגיה לאמירויות בתחומים של אבטחת מתקני גז ונפט, ביטחון המולדת, סייבר ומודיעין.