נתונים קשים: ברחבי העולם יש 168 מיליון ילדים העובדים בעבודה בתת תנאים או בסיכון גבוה להתדרדר לכך, כך אומר היום (שבת) ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) לקראת היום הבינלאומי נגד העסקת ילדים.



ארגון העבודה הבינלאומי אמר כי סטנדרטים בינלאומיים צמצמו את עבודת הילדים בכשליש בעשור האחרון וכי כעת, מעסיקים ועסקים רבים צפויים לבטל כליל את עבודת הילדים בתת תנאים, שרבים מהם עובדים בתעשיות החקלאות, התעשייה והבנייה. "אנחנו צריכים מסר ברור ממפעלים של אפס סובלנות לעבודת ילדים, הם צריכים לדעת מה קורה בשרשרות הייצור ​​שלהם", אמר המנהל הכללי של ארגון העבודה הבינלאומי, גיא ריידר.



"אם עסק יכול להעסיק קבלן משנה לענייני המס שלו לאיזה יעד מרוחק, אז אין לו תירוץ לא לגלות את שרשרת הייצור ​​שלו שבו הספקים שלו משתמשים בעבודת ילדים, הפעם התירוצים נגמרו. הרוחות הפוליטיות השתנו, יש לנו את הנחיות ה-OECD במקום ואנחנו פשוט לא קונים את הטיעון שזה הכל באשמת הממשלה", אמר המזכיר הכללי של האיגוד העולמי למיומנויות ושירותים, פיליפ ג'יי ג'נינגס.



21 מיליון אנשים עובדים בכפייה


כמעט 21 מיליון אנשים ברחבי העולם הם קורבנות של עבודה בכפייה, תעשייה אשר מייצרת 150 מיליארד דולר רווחים בלתי חוקיים בשנה בארצות הברית, אומר ארגון העבודה הבינלאומי.



ארגון הצדקה הבריטי נגד העבדות הבינלאומי, מפרסם מסמכים באתר האינטרנט שלו של 122 מוצרים המיוצרים על ידי ילדים העובדים בתת תנאים ברחבי 58 מדינות באמריקה הלטינית ואסיה. ילדים אלה עשויים להיות מועסקים בתחילת שרשרת הייצור, נאלצים לעבוד במכרות להפקת זהב, יהלומים ופחם או עובדים בחוות המייצרות סחורות כגון כותנה, סוכר, תה, קפה וקקאו. ילדים אלה נמצאים גם במורד שרשרת הייצור של תעשיית הביגוד - תופרים בגדים, מייצרים נעליים, אורגים שטיחים וכו'.



לא קל לזהות את הילדים משום ששרשרת הייצור ​​יכולה להיות מורכבת משכבות רבות במהלך תהליך הייצור. בניסיון להילחם בתופעה הקשה, פעילים חברתיים המתנגדים לתנאי הכפייה ותנאי העבודה הקשים חשפו מגוון שיטות כדי להבטיח כי הסחורה שהם קונים לא נעשתה תוך ניצול ילדים. יש פעילים המחרימים מוצרים מסוימים, אחרים קונים מותגים שאושרו על ידם, יש כאלה ברוכשים מוצרים חלופיים מקומיים ויש כאלה שבחרו פשוט להפחית מתצרוכתם.